" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Teacher to be | Tak lari melakukan dosa | Insan biasa | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Bergembira semula !
Thursday, January 1, 2015 | 9:47 PM | 0Comment

Assalamualaikum ... 
Hari dah 1.1.2015 .. Hari tu pergi stalk fb kejap lepas berwechat sebentar dengan kawan berkenaan pasal pendaftaran sekolah , aku ni mudah nervous or mengelabah sorang diri entah apa-apa . . jalan sini jalan sana aku bila dengar hari pendaftaran tak tau bila :3 nihh buat aku menyampah . Teringat kembali pasal hari persekolahan ditangguh untuk 1 minggu .. . bhahaha . aku paling excited baca news secara online -..- aku bagitahu mak .

" Mak , betul ke sekolah ditangguh untuk 1 minggu ? "
" La , laptop depan mata , type la . buka fb betul ke tak .. -..- tu pun nak tanya mak ke ? 
  mak bukan cikgu pun -...- *nada nak marah kat aku * " 
" ha'ah , cuti 1 minggu .. " 
" ......... "

Lepas habis berbual . aku copy/paste berita tu pada Ika (nenek) dan dia terus call ppd .. aku pun pelik dengan sorang nih . entah apa2 terus call ppd ..hahah . .aku pon tergelak . 

"Fiqahh , "
"Ya , apa nenek ?? "
"Ika bru call ppd kata betul cuti 1 minggu "
" yeker ? yeeeaaa . " 
"ehemm . makcik , jangan gembira sngt ya .. "
"Okk .. :P "

Habis seluruh org dikenali aku punya hal sembang pasal tu . .entah apa2 .ahahaa. .

2 hari berikutnya .....
Entah tetiba aku p on wechat kata .. 

" Pyqah ? bila kita daftar ? "
" 4.1.2015 la "
"Aiee ?? aku dah blurr nihh .. yg mana 1 betul "
"jap2 aku p , stalk fb .. "

Dalam beberapa minit . aku terjumpa satu nama facebook nihh .. budak sama sekolah , dan kelas -..-
mengatakan .. 

" Hari pendaftaran pada 11. 1 .2015 ( Ahad ) Sila sampaikan pada pelajar-pelajar SMK MUKAH " 

Apa lagi . aku sampaikan tanpa tanya salah seorang lagi . .
hahaha 

" Eyh , Cha . Hari pendaftaran 11.1.2015 " 
"kannn ,,betul saya kata ? " 
"hahahah . ." 

Aku pergi post kat moment wechat . 
" aku bergembira. .sekolah cuti lagiiiii " 
beberapa minit aku update . nenek dtg . .
" makcik . jgn over sgtt tauu .. " haahahaha ...
"okey nenek" hahaha 

Check punya wall orang Like . Retweet , aeehh . apa-apa lagi lah . disebabkan cuti aku dapat tidur akhir sikit . ada aku kesah dengan orang ketuk pintu ka , sepak pintu ka , kalau aku bangun hbis kene pelempang . hhahahahahaha. . 
Kita cuti . .
Cuti . CUttiiii . .hahahaha. .

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak lupa pula dengan kawan aku sorang nih . dari kecil smpai ke besar , smpai kami terpaksa pisah walaupun ada ikat keluarga :) hmmm . .
Dia telah kehilangan ibu dia tersayang . entah lah lupa dah tarikh . dan aku nak minta maaf sebab tak dapat lawat kau , aku jauh . kalau aku pandai driver moto ke .. dpt aku balik kampung dan terus lawat kau . ada aku kesah org kata aku minat rempit -...-
Aku nak kau baca nih ,, Aku minta maaf banyak2 sebab tak pergi tengok atau ziarah rumah kau .. Aku minta maaf sangat. .tahlil mak kau pun aku tak pergi , apatah lagi ziarah tengok pengkembumian mak kau . aku rasa bersalah tak pergi . sebab pengangkutan pun tak ada nak pergi . .:( Aku nk kau tabah , kuat , redha menerima keadaan ini . aku tahu kau sangat sedih .. hmmm . .
Okeyh  , tu je aku bgitahu . .
Salam Takziah.. 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ikhlas ,,