" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Teacher to be | Tak lari melakukan dosa | Insan biasa | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Ini Akibatnya !
Saturday, January 10, 2015 | 4:03 PM | 2Comment

Assalamualaikum , Hey ! 
Hari ini , dari pagi hingga ke petang baru sampai rumah , memang melawakkan dalam perjalanan tuh -..- well , aku ada bawak sorang budak tecikkk nihh . bila ada orang terserempak dengan budak techhiikk tu , mereka kata 
" Eyh ? anak awak ke ? " 
" adik awak ke ? "
" kenapa muka sama ? " 
Abiss ! macam wartawan dah aieehh , nasib ada mama di tepi , hahaha .. 
Sebelum nak keluar rumah, mama terkejut tengok aku dan cakap , 
" lah , nape guna bju merah ? "
" salah ke  ? "
" Aiehh , banyak baju kamu nape tak guna ? merah jugak kamu nak guna " 
" ..... " hahaha 
Then , budak techikk tu cakap , 
"Mak Anjang , kenapa saya tak guna bju merah ? "
" Lah , eyca nak guna ke ? " 
" xnak , nak guna bju frozenn , " 
" hahahaha . " 
Sampai di market sayur & buah-buahan , budak tecikk cakap , 
" Mak anjang , eyca nak buah pisangg ,, " 
" okk ,nanti mak anjang beli , " 
Pusing 1 meja tamu tu , terjumpa sorang budak , entah aku tak kenal , dia cakap kat papa dia .. 
" papa , sama bju dengan dia *tunjuk eyca* "
" ha'ah , .. " 
aku kat situ dah blurrr ,, 
beberapa minit kemudian .. 
Papa pergi bawa ke Gafu Supermarket .. 
budak techikk tu cakap 
" mak anjang cepat naikkk .. cepat " 
" tunggu la mak anjang " 
Aku kat belakang dah tak tahan gelak , ,kehkhek .. 
Budak techikk jumpa selipar frozen , 
" mak anjang beli ni bole tak ? mak anjang ada duit tak ? " 
" .... mak anjang xda duit la eyca , nanti-nanti kita beli dah terima duit .. " 
" okeyh makkk aanjang , sayang mak anjang " 
Aku tepi mama & budak techikk tu pun aku rasa sebakk ,sebab dia nak beli selipar frozen . . huhu :( dlam hati berdetik . "Eyca , kalau kak ade duit leh beli kat eyca . hmm kak xde keje , masih sekolah . hmm .. nanti-nanti buat suprise kat eyca yehh ? belikan selipar frozen yang eyca nakk " nak nanges jugak tengok dia macam tu . 
Pusing tempat getah rambut , budak techikk tu tengok aku beli getah rambut banyak .haha .. dia bisik dekat mama aku . 
" mak anjang , eyca nak kelip nihh ? boleh beli ? ada duit tak ? 
" ... Okeyhh , eyca nak yang mana ?" 
" yang nihh , " 
Aku gelak kat situ , aku minta getah rambut tu kat dia , dia tak nak .. then aku ckp . 
" kak nak bayar ni , nnti org kata kita mencuri pulakkk .. " 
Dia bgi kat aku  , hahah . .ngeng .. 
Lepas habis semua2 . dia minta kat aku kelip , ( barang dia beli ) 
Dia cakap 
" Kak , eyca nak minta yang eyca pilih tadi boleh ? " 
" ... hmm , nahhh , " 
Terus berfesyen dia dekat situ . hahaha . .

Jalan punya jalan . .
Papa kata , 
" Papa nak pergi toilet ." 
Mama kata 
" mama pun sama . "
Abg kata lagi 
" sama . " 
Aku , Eyca & kembar sorang 
" habis ? kami 3 macam mana ?? " 
Ishhh , jom kita pergi Medan Mall . 
Selesai semua diorang pergi toilet apa lah semua .. pelik-pelik orang jalan .. hahaha .. 
Masuk Medan Mall .. 
Budak techikk kacau patung perempuan dekat kedai tu , 
" eyccaaa , jangan kacau , marah org nanti . " 
" okk , ," 
Aieeyhhh , pelikk sungguhh ,,,hahahaxx . 

Pergi Everwin , cehhh , 
budak techikk jumpa lagi patung dia cakap 
" mak anjang , nak beli patung boleh tak ? "
" xpayah je eyca , mak anjang xda duitt " 
tgokk mama aku memujuk budak techiikk tu ,, hahah . .sah2 dia angguk & tanda okey sebab tak ada duit haaha .. 

Dia cakap , 
" mak anjang , lenguh kaki eyca . .jum duduk kat pentas ? " 
" okeyyhh " 
haha , pandai lenguhh kaki dia , hahah . aku pergi teman dia . 
Mama aku jalan then terus masuk everwin cari , papa , adik , dan abang . 
then , eyca suruh aku lari , ,
" kak ,cepat mak anjang masuk kat dalam , ," 
Aku cari smpai tingkat 3 atas . hahaha. .kmi 2 jalan . .
dan turun ,, 
" Aieehh . mana kmu 2 jalan , orang suruh tunggu kat pentas korang 2 jalan . mama marah ,, " 
" Aku tengok eyca gelakk , ,aku paling ?? hahaha " 
aku yang terkena . 
Abg marah , 
" mana telefon kamu xbawak ?? " 
' hbis battery .. " 
" huh ! org susah cari korang 2 kau pulak sempat2 nak tinggal telefon kat rumah . " 

Hbissss .. masuk kereta gelakkk .. hahahah . itu akibat nyaa ... Eyca pun  dah mengantuukk . hahahah 

P/s : Eyca / budak techikkk aku cakap tu . anak buah aku  , hehexx .mama aku jaga dia dri umur 7bulan . kecikk sngt kan ??sampai sekarang ..umur dia dah 5 tahun ..  ada kesian jugak tgok dia macam nihh , aku nak nagess tgokk dia , ,  , huhuhu , , dia akan panggil papa aku nihh ,, mak anjang / anjang , kekadang paling sesuai dia panggil mak , anjang. . huhu . budakk nih cerdikkk sngt ,aku tak dapat lawan cakap dia nihh . terlalu cerdikk haha .. 

Tu je kisah aku hari ni . Kisah Eyca & Aku . hahaha .. 
Siann aku tgokk . kalau aku ada collect duit . dapat aku beli kat dia . :( .. hmmm ... 

Ikhlas ,