" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Takkan pernah lari dari melakukan kesilapan | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Taubat Seorang Hamba
Thursday, January 8, 2015 | 1:30 AM | 0Comment



Assalamualaikum , Walaupun susah untuk menerima keadaan sebenarnya . Tapi aku sanggup mempertahankan masalah tu dengan baik InsyaAllah doa yang terbaik :) Walaupun sedih mana pun seorang yang pernah aku lukai , aku terkasar , mengata , membohong , membenci seseorang tu , Alhamdulilah , dengan ini . aku dapat buang semua apa yang aku telah lakukan dulu dengan jujur aku lempar jauh-jauh sikap aku yang dulu . Asalkan aku tak sedih , kecewa , pelbagai semua pernah aku lalui , dalam hidup ini sebagai hamba .. 

Walaupun aku ni jahil, aku pernah terpikir . " bila aku nak taubat ? sampai bila aku nak buat macam nih ? sampai kiamat ? " sampai macam tu aku berfikir tentang diri ini . yang sangat lemah , Ya Allah . Aku tahu hidup didunia ni bukan nak cari kekayaan . " Biar miskin didunia kaya di akhirat " InsyaAllah . Walaupun pernah di nasihati . aku dengar . tapi ? aku tak ikut pun . dengar-dengar . " masuk telinga kanan keluar telinga kiri " nasihat dan nasihat oleh mak . .tpi ? aku sedari , dunia ni bukan sementara. 

Berkat doa dan usaha gigih aku . aku akan lakukan sebaik yang mungkin untuk diri aku nih , sebelum pintu taubat tertutup , .. InsyaAllah doa yang terbaik untuk aku , yang mengenali dan tidak mengenali diri ini . orang akan kenali diri selepas aku tiada. InsyaAllah :) biar aku tak dikenali . walaupun sekadar gambar profil aku , orang mana mengenali diri aku lebih dekat . hanya dilaman sosial . ;) hikhik.. 

Aku menginsafi perangai-perangai aku dulu hingga sekarang , sampaikan aku jumpa seorang "Hamba Allah " dia banyak bagi semangat dekat aku walaupun sikit , aku berterima kasih sangat. kerana jumpa orang macam dia dapat bantu aku kearah kebaikan . :) Syukran ,, Semoga berjumpa disana . .InsyaAlla , berkat doa kita ,, :) 

Ehemmm.. Minta maaf ! kepada yang mengenali diri ini sebagai Nurul Afiqah .. dan tidak mengenali sebagai kawan . hikhikk . Aku ingin minta maaf sebelum terlambat aku nak katakan . kepada korang , terima kasih atas nasihat dan tunjuk ajar yang pernah korang bagitahu , walaupun aku nih keras kepala tak dengar cakap/ nasihat . terdetik di hati ingin mengubah diri ini sebelum terlambat . Allah masih bagi kesempatan untuk hambanya bertaubat :) InsyaAllah .. 



--- Mungkin last day akan update blog ini pada 11/1/2015 :) Mungkin :0 huhu . Walaupun hanya fokus pelajaran . nak target PT3 lulus kononya .InsyaAllah , banyakkan doa . hikhik ..--- 

-- wuuu , aku nih malas nak blogwalking .tunggu aku free pergi blogwalking blog yang hantar chatbox .. dan komen2 setiap post GA yang belum di tengokk hahahaxx.. -- 

Ikhlas ,,