" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Takkan pernah lari dari melakukan kesilapan | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Menangis seorang diri
Sunday, February 15, 2015 | 12:09 AM | 1Comment

Assalamualaikum :) kita mengupdate ye ^^ 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Betapa senangnye orang membuat kita sedihkan ? mereka pernah rasa ke kita tengah sedih ? kecuali kawan atau BFF paling rapat dengan kita akan merasakan .. mungkin ? aku lebih suka pendam sorang diri tentang aku . biar diorang kata 

"kau suka sangat simpan rahsia , nnti update dekat facebook kata macam ni lah ni .. " 
"kenapa dengan kau ? tetiba menangis ? " 
" marah ke kau dengan aku ? sbb menyusakan ?" 

Aku relakan diri untuk senyap dengan pelbagai soalan diajukan .. aku diam dan aku akan menangis sorang2 diri .. aku tak kisah .. biar diorang akan faham .. apa sebab aku nak buat macam nih ? sbb aku nak diorang faham , aku ni bukan yang terbaik untuk diorang . Bila aku dah bantu untuk kali ni mereka nak bantu buat ni2 .. aku ikhlas. . tpi ? mereka ikhlas tak bantu aku saat aku susah  ? tak kan ? lebih2 lagi .. kena marah .. kena maki ,, kena hina dengan pelbagai perkataan .. 

Dengan sabar aku diam .. diam ... diam .. tpi ? bila diorang kutuk orang lain ok jer .. :3 bila aku nak kutuk orang lain . mereka marah .. ahahaha. . bgi aku ? aku akan gelak ? sembunyikan kesedihan .. huhu .. aku tak suruh diorang tahu perasaan aku :) 

Bila aku sakit ? tak ada mereka nak suruh aku duduk .. malah suruh jalan sana sini .. ambil apa ini .. aku tahan dulu sakit aku .. mereka tak perasan . dan mereka tak akan faham .. aku sakit buat muka tak sakit . .buat muka senyum :) Bila mereka suruh ambil itu ini . aku ambil .. bila mereka sakit . aku sanggup tolong urutkan kepala mereka bila diorang sakit .. aku sanggup buat homework dia terbengkalai . aku sanggup ketepikan kerja aku .. tpi ? jasa mereka bgi kat aku .. memang tak ikhlas langsung .. :( sedih tengok ..

dulu .aku tak datang dalam masa 3 hari .. adakah mereka tak sms aku tentang homework ? bila aku sms 
" Hye . apa homework hari ini ?" 
pusing keliling ruang tamu menanti sms mereka . smpai malam aku tunggu .. 1 pun tak da .. huh . susah org macam .. bila mereka tak datang .. aku sanggup menghabis atau minta mama share RM 1 masuk fon aku . hanya nak bgi tentang homework . tu pun kalau mereka balas .. -_- ..

Bila aku terlalu bersedih memanjang ?? suhu badan akan naik .. aku tak nak bgi tau orang kecuali aku update lah .. aku terpaksa happykan diri aku sendiri . mcm aku nak buat . asalkan aku gembira .. bila mereka marah ? aku diam . aku akan menangis tetiba .. huuhhuh .. aku tahu . bnyak org dah bgi aku semangat terus nak berjuang dengan apa-apa berlaku .. aku sembunyikan semua nih . ada sebab ..:) biar orang akan faham kata2 ni.. huhu ... 

Indah sungguhkan ? tpi ?pernah kah mereka faham perasaan kita tengah sedih .. tu pun 2 3 orang yang akan faham ..relakan semua kita sembunyikan .. 
Biarkan aku menangis , tak akan yang sudi berikan aku kata2 semangat yang boleh aku kuat .. dan maju untuk terus hidup :) aku rela macam ni . menangis seorang .. asalkan tiada yang mengata aku 
" minta kasihan lah tu " 
" minta orang pujuk dia lah nangis macam tu ? " 
aku tak nak org kata macam ni :) sembunyikan diri sebelum orang menuliskan nya . hahaha ..malam ni Alhamdulilah . okeyh . hikhik .. hari tu bukan maen lagi panas .. :'( hikhikk .. 

Terima kasih semua ...