" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Teacher to be | Tak lari melakukan dosa | Insan biasa | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Biar memahami perasaan
Saturday, March 14, 2015 | 8:32 PM | 0Comment

ASSALAMUALAIKUM ... 

Mengupdate semula aku bosan menyiapkan homework sekarang huh ! bernasib baik lah tak terima pembetulan exam banyak sangat syukur sesangat hahaha . aku buat semua sebab aku nak online puas-puas lepas ni -_- kalau aku online puas-puas pun aku kena bebel juga .. haha , membebel adalah untuk menasihat kita , bukan untuk stresskan kita . bak kata kawan 

" stress gila aku kena bebel dengan orang rumah , sampaikan homework tak siap " 

hah , aku kena bebel pun dapat buat homework , aku rasa dia ni bukan kena bebel :3 kena cinta dia ituu .. cinta cintun dan crush yang dia suka sampai terlompat-lompat tengok :3 aku biarkan sebab aku ni kekadang boleh bagi penasihat untuk dia , kekadang boleh cari masalah :)) ha , tu aku malas nak buat aku tahu, exam hujung tahun ni . aku buat kerana Allah , bukan diorang nak puji aku pun . kalau diorang bagi kata-kata semangat untuk aku selepas diorang suruh buat homework diorang tak apa , ni , Thank ja , lepas thank diorang lari keluar koridor . dating dengan bf dia kat luar kelas , aku hanya mampu tengok . :(  dia cakap 

" Pyqah, boleh tolong aku tak ? aku tak siap homework ni , please *buat muka manja* aku tak nak duduk luar malu " 

First dia bagitahu aku macam tu , dalam hati mengata 

" aku tolong kau ikhlas , moga-moga kau dapat buat homework sendiri tak payah susahkan orang " 

aku tolong , tapi dia bukan disisi aku pun time aku buat , malah dia jalan-jalan pergi jumpa kawan , aku pun rehat tak makan , tak minum nak usahakan siapkan homework , aku buat la diam-diam walaupun agak sunyi :( aku buat sampai siap , aku panggil nama dia , 

" Ema , siap homework kau "

1 patah perkataan pun dia tak jawab , malah aku pun tolong letakkan semua buku-buku dalam beg dia . macam kuli ? kuli pembantu peribadi dia . tapi aku redha je la . Ingatkan dia tak bagi aku buat lagi . tengok kali ke 2 . dia suruh aku lagi . aku tolong anggukkan supaya orang tak terasa , aku pun rasa malas nak sakitkan hati orang , aku biarkan dia main-main , dating apa semua . aku buat diam-diam walaupun suasana kelas agak bising waktu rehat -..- hah .. 

Ada time tu , dia tak siap semua nota sejarah dan essei sejarah , aku tahu waktu cuti tu dia sambut tahun baru cina , beri lah masa untuk buat homework , jangan nak happy sangat-sangat , aku pun susah nak nasihat dia sekarang , sekarang banyak berubah . hmm 

Dia hempas semua buku sebab aku tak tolong dia , kalau aku cakap 

" kau tak buta ke tengok aku tengah buat homework ? " 

nasib lah aku tak marah time tu , aku tolong juga, walaupun dia kata 

"bad mood aku kena "

aku tahu , bad mood dia sebab aku tersalah bagi buku kat dia , so , aku pun terhantar juga buku essei tu , mungkin dia nak copy/paste essei aku . aku pun tak tahu . buat derrkk la . dia marah aku macam-macam , dia kata aku macam-macam , aku pun sabar dan ambil buku latihan dia dan tulis.. dia tanya aku 

" buku siapa kau tulis tu ? "

dia bagi soalan , aku jawab sepatah apa lagi dia happy la aku tolong dia buat homework , makin pelik aku sekarang tengok dia . nota sejarah pun dia tak buat . masih terbengkalai di bab 2 :3 orang dah nak sampai bab 4 dia bertungkus-lumus buat , huh , tpi , bila cerita pasal bf dia rajin , pasal perubahan kawan aku sorang rajin . tapi buat homework malas ? hmm ,,

aku pun malas nak bebel dia sekarang, memang malas.. bebel pun time perbincangan kalau dia selalu hayal dan bincang pasal lain , biar aku memahami perasaan dia , yah , aku memang rapat dengan dia selepas kawan dia pindah tyme form 2 , aku paling rapat dengan dia hingga tempat duduk kami sama , kadang dia merajuk lari dekat lain , dia memang susah nak pujuk ..

dia pun pernah mengadu macam dekat aku , aku hanya tolong mendengar mungkin aku dapat bantu :) tu ja , kekadang dia akan sindir aku , tpi aku sabar la .. aku tahu sikap dia . kalau dia marah , jangan kacau , hbis semua perkataan keluar dan perkataan pelik-pelik keluar , aku juga pernah kena , hah ! aku tak tahu yang dia marah dekat seseorang , aku kacau la , ada aku kesah dia tyme tu , pastu dia kata dia amat menyedihkan perasaan , dia tak ingat hati saya terlalu sakit untuk terima kenyataan yang dia mengata . aku kuat dan aku sabar tu je aku ingat hingga kini :) 

Dia selalu kata aku 

" kau ni , bila kau boring semua kau tag orang kat fb , bila ada buat salah mesti kau post dekat fb " 

kalau aku jahat memang lama aku block fb dia , aku tahu tu kawan aku , lepas dia kata macam-macam , start dari tu , aku dah tak tag name dia hingga kini . tapi kekadang .. aku rasa malas nak dengar , bila teringat tyme gaduh form 2 dulu memang aku rasa lemah semangat dan tak nak pergi sekolah , berfikiran pelik nak kata pelik , Alhamdulilah , aku ada sorang kawan bagi aku semangat  , dia teman aku pergi kantin , dia teman aku makan , dia teman aku sedih , dia beri kata-kata semangat .. sampai suatu hari aku text kawan aku [yang gaduh ] bukan main panjang lebar aku text , last tu aku datang sekolah , ingat dia nak cakap kat aku , padahal dia delete text . aku lemah nak duduk senyap-senyap dalam , kelas .. aku nak makan minum semua tak selera :( cuma sekadar fikir tu ja , bila aku terlalu stress , aku bukan tidur , tapi aku RT dekat twitter kata-kata semangat . 

Alhamdulilah , time hari muafakatan , kami berbaik semula hingga kini ;) walaupun kami bukan sama agama , kaum bangsa . kami macam "1 Malaysia " semua kaum aku ada kawan hahakx.. aku bukan peramah mana pun :P aku dulu pendiam sampaikan cikgu pilih aku jadi penolong kelas , aku boleh buka suara dan membantah. haha .. 


Tolong doakan Kak Imani sihat , dia masih koma dan tak sedar diri , hmm , aku pun baru tahu pasal ni , aku tweet akk naziefa dari pagi hingga petang dia tak balas lagi . aku sedih sesangat . 
Doakan dia sedar :) 

-HAPPY HOLIDAY-
-HOMEWORK BUAT-
-HAHAHA- 
-SMILE ALWAYS-