" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Teacher to be | Tak lari melakukan dosa | Insan biasa | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Esok Exam ...
Sunday, March 1, 2015 | 4:50 PM | 0Comment

Assalamualaikum, mungkin ini last aku update -_- mungkin je kot .. hahaha . kalau dah benda yang pakai aku on9 tiap2 tahun ni ada depan mata . benda tu tak dapat pisah , bila dah rosak  akan nangesss . .harap2 dia baik-baik je . smpai aku mati .., banyak kenangan dengan benda nih .. merepek je aku je banyak . tah2 dalam exam nanti merapu je bnyak .. 
istighfar lah banyak2 .. 


time tu kepala aku pening , disebabkan aku menghidu bau yang tidak aku mahu hidu . oii ayat tuu .. aku punya la hidu , mcam tak oksigen dekat kepala aku ,, 
Ya Allah , padahal budak depan tempat aku duduk main minyak wangi , tyme2 aku gini diorang main minyak wangi , sembur dekat baju lah ,, bagi kat kawan la , 

Pernah sekali guru displin kata 
" barang larangan seperti  handphone , minyak wangi , barang make up [ bgi perempuan kegedikan ] , powder ,, dan sebagainya tidak dapat di bawa kesekolah "

so ? dah tahu barang larangan dibawa kesekolah , minyak wangi lak tuuu . dulu pernah terjadi 1 kes berat dohh ,, hahaha . pelajar harian bawak fon . tyme tu pun cikgu mengajar , cun2 cikgu tu pusing untuk bagi tunjuk ajar dekat kami , mereka berselfie . tapi tu diam je . .cikgu memang dah tahu awal :3 

Keesokannya , 
guru displin tu masuk kelas kami orang tanya 
" Pelajar perempuan sila letak beg diatas meja " 
then , kawan aku pun mengelabah tak pasal , nak tahu apa kami bawa ? 
kami bawa buah kedondong [ entah apa nama org panggil ] , peencah maggi kari , belacan , aji nomota , cili padi ,, wwoowo , ,bernasib baik lah dapat sembunyi secepat mungkin bawah desc belakang sekali , kahkah . 

guru displin tu spotcheck . beg aku , dan kawan sebelah .. aku cakap " Alhamdulilah ," selamat , hahaha , bahgekk . siap ngaku bawa fon mesti diorang akan nervous , pastu guru displin tanya aku . guru displin tu pun sepupu aku kot , sebelah mama , bohooho .. 

" ada nampak mereka ambil gambar ? guru displin 
" tak ada cikgu " aku gagap sendiri & terkejut , 
" kamu duduk belakang , tak akan tak nampak ? " guru pun spotcheck 
" akkuuu .. " terus berhenti . hahaha

Guru displin pun kata . 
" siapa-siapa ternampak dia [ pelajar perempuan yang bawak fon ] bawa barang terlarang , sila tulis nama dan hantar kepada cikgu ," 

apa lagi , 1 kelas riuh , macam ada party . kahkah . :)) 
sebagai pengajaran dohh ... 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Itu , ialah kisah kami form 2 dulu , memang dalam kelas kami ini ada geng tersendiri malas aku nak tegur , sampai sekarang pun masih bawa barang terlarang tu , 
dah lah mereka maki-maki , tidak kasihan langsung mereka dekat cikgu , aku dah rasa lejuk dan benci tengok perangai mereka semua ni , berkat kesabaran dan keberanian , aku berani melepak dengan cikgu dan cerita macam-macam . fuhhh ~~ 

Hmm , balik kepada tajuk , 
esok aku akan mula exam untuk semester 1 .. 
Aduhh , aku belum study , aku rasa malas, nasib baik cikgu awal masuk esok . 
tahu2 je aku nii .. -...- 
Ok, Exam akan mula dengan mata pelajaran BI & BM esok  . 2 mata pelajaran tu ajeee .. :3 
2 jam kot setiap masa , dalam beberapa minit mereka bagi kami masa untuk study . 

Ok , bubye , 
Ikhlas hati ingin memohon maaf kalau ada kesilapan , doakan saya dapat jawab exam dengan tenang esok , *macam exam PT3 dah dekat* .. hahahaha ..