" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Teacher to be | Tak lari melakukan dosa | Insan biasa | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Kalau Itu Terbaik ?
Wednesday, March 18, 2015 | 12:31 AM | 0Comment

ASSALAMUALAIKUM .. 

Aku datang tanpa kejutan, 
Aku pulang tanpa diduga.
Aku hilang tanpa berita .. 

Aku datang untuk menyinari kehidupan ini ,
Aku tahu , seronoknya kegembiraan . 
Keseronokkan itu dapat hilang 
Bila kita mengalami masalah . 

Itu mungkin ! 
Aku akan cuba sedaya upaya , 
Aku terus mencuba , 
Aku tak akan mengalah , 
Demi waktu, masa .. 
Aku mesti kuat 
Pertaruhkan nyawa aku 
mencapaikan hajat yang aku nak ! 

Aku lemah , aku tak kuat 
Sebab .. 
Aku bukan yang kuat menerima semua ini . 
Tapi .. 
Aku mampu mengetasinya .. 
Demi waktu . 

Mungkin aku , 
Akan kembali kepada DIA , 
Dalam masa ini .. 
Tapi ? 
Adakah mereka redha pemergian ini ? 
Berdoalah 

Aku ingin capaikan hajat aku , 
dalam masa terdekat mungkin , 
aku mampu mengatasinnya ? 
InsyaAllah^^ 

Hello, Welcome again ! aku disini untuk meluahkan perasaan .. cehhhh . bertapa peliknya ayat aku kan2 ?? Jangan ambil peduli . haha .. 
Cerita petang tadi amat mengembirakan .. hahaha 
Bapa saudara text dengan mama aku 

" Salam . Ada kamu orang dekat rumah ? siapa tunggu bapa [ datuk ] dekat hospital ? 

Aku balas lah .. 

" Wsalam , Kami orang ada dekat rumah .. Nenek tunggu kat hospital " 

Dalam beberapa minit . Bapa saudara balas lagi 

" Bapa [ papa aku ] dah balik ? " 

Aku blurr tengok soalan di ajukan , then aku balas lah 

" Bapa siapa ? " 

Baru melangkah masuk bilik , mama panggil sambil gelak dan beri fon tu dekat aku . 

" Cikgu Jull " 

Aku pun gelak . . .hahaha .. balas balik 

" Belum " 

Hahaha , terlalu banyak soalan yang aku ajukan sampai aku nak baca novel on9 , perhh ! tak hbis -.- baru pukul 11:30 mlm baru habis aku baca -_- 

Aku on lah fb , ingatkan time tu tak nak on . so hari ni aku . mungkin aku lupa logout , budak kacau -..- Noti aku dulu 18 tinggal 5 ? cisss ~ ni kembar aku lah nii . haha 

Aku tahu , dia curi password fb aku ,, menyampah aku dengar dia sebut nama password tu . hahaha . .
Last2 aku tengok komen kawan-kawan aku la ,. 

Tersentuh hati aku baca :(( 
Bila dengan aku , diorang tak sweet macam tu 
Bila dengan orang lain mereka sweet :(( 
Rasa ? 
Sedih . hmm 
Well , aku sabar la .. 

Aku tak tahu nak cakap apa , 
aku banyak2 kawan se'Islam' 
tapi ? 
aku nak tegur susah , aku tak cukup ilmu lagi nak tegur pasal aurat ke . 
hmm 
Suka sangat post pic tak guna tudung di fb .. bagi perempuan la .. 
aku bukan "USTAZAH" 
aku hanya nak menasihat . 

Bila diorang tag2 name aku ,, 
aku serba salah , 
fikir 2 kali ,, 
aku "LIKE" 
aku malas nak fikir banyak 
takut mereka kata aku 
"TERLALU ALIM"

Biasalahkan , 
hahaha