" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Teacher to be | Tak lari melakukan dosa | Insan biasa | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Perkenalan kita hingga sekarang ...
Friday, March 6, 2015 | 10:31 PM | 0Comment

Assalamualaikum,

Tanpa aku sedar perkenalan kita dulu boleh membawa makna untuk aku ,
walaupun hanya di Facebook , Twitter & Wechat ,
Aku tahu setiap pertemuan akan adanya perpisahan .
Ya, dulu pernah aku katakan,
bila lah dapat kawan macam ni ?
Selalu hubungi aku , sembang , gurau , buat kerja gila
Alhamdulilah , mungkin ini pertemuan aku dengan dia kali ini :)

Mungkin 24. Jun 2015 ini ,
2 tahun perkenalan kita ,
biar pun , umur agak berbeza
tapi , aku tahu ,
aku tetap nak layan .
sibuk mana pun aku ,
aku nak layan dia  .
tak mudah untuk menyakiti perasaan .

Pada satu masa itu ,
dia mengadu dekat aku ,
tempat dia meluah ,
aku buat lah yang terbaik ,
Alhamdulilah ,
selesai juga akhirnya , masalah dia .

Dia mengadu lagi dekat aku ,
aku bagi semangat suruh dia tak sedih ,
aku tak tahu lah dia ikut atau tak ,
setiap kali dia sembang mungkin ada yang lucunya ,
kekadang aku akan mulakan ayat sedih ..
mungkin itu hakikatnya perkenalan kita :)

Betapa indah pertemuan ini kan ?
tak sangka semua ini perancangan ?
Mungkin akan berjumpa depan mata ?
InsyaAllah , kalau tak pun
Jumpa diSANA
Tunggu ya !

Hari ini [ 6.03 ]
dia mengadu lagi ,
sedih juga kalau aku tinggalkan macam tu ,
aku usaha nak bagi kata-kata kat dia .
mungkin di uji dengan ujian agak berat untuk dia
yah ! aku tahu dia tak kuat terima semua ini ,

Dulu ,
Pergaduhan antara kawan ,
mungkin ada hikmah untuk dia .
Aku cuba bantu ,
Dia cakap
" Fiqah, dapat tak jadi BFF ? "
aku mula-mula okey ja ,
last tu aku tanya
" Kenapa ? "
Dia pun bagi tahu ..

Dia tak nak bagi tahu aku pasal nama kawan dia
aku main pujuk la ,
atau
terjah wall facebook dia ,
Alhamdulilah jumpa ,
aku pujuk la kawan dia supaya berbaik semula ,
Syukur , :)

Tapi sekarang  ?
aku tak nak bagitahu dia ,
takut dia akan sedih mengingati semua ,
pahitnya dugaan dia ,
tapi ,
dia kuat walaupun aku tempat mengadu ,
aku tak tahu ,
mungkin ini ja aku dapat bantu dia :)


Mula perkenalan :) 


ada juga gurau dia , ngee ,, 

Ok sekarang dia dah Form 1 , 
Tahniah, 5A's untuk UPSR [ 2014] 
aku pun tak sangka , 
ingatkan tipu dia , haha .. 


Ikhlas , 
Nurul Afiqah , perkenalan kita dah rasa macam lama kan ika ? tapi fiqah rasa macam kawan sendiri , walaupun perbezaan umur :) Tu je ^^ Sayang Ika , Thank untuk semua , terima kasih panggil cye "Makcik " wewww , fiqah panggil anda " Nenek " ngee :P Bye . Love you & I miss You ! Ika a.k.a nenek :P