" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Teacher to be | Tak lari melakukan dosa | Insan biasa | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Puasa Bayar // Puasa Qadha
Wednesday, March 4, 2015 | 6:53 PM | 0Comment

Assalamualaikum aku mulakan entry hari ini dengan tajuk ini ? dulu hingga sekarang , Ya Ampunn . haha .. Ni untuk perempuan lo ~_~ kalau lelaki ? ermm , boleh kot .,, dah lupa weyhh ! aku ni search hentamm , then terjumpa lah . .perempuan bila dah bulan mengampanggg . mama kata "bendera jepun" tyme2 best nak puasa mesti banyak mengatakan

" cis , aku nak puasa penuh tahun ni , tetiba yang ni pula[paham2kan ] "
" hbis ? puasa tahun lepas belum hbis bayar , yang ni pulak "
>> what ever yooo ~~

Ni berlaku dekat aku 2 tahun atau 1 tahun lepas , habis puasa ..
aku pun bagitahu mama .

" mama , jom ganti puasa ? takut tak sempat " senggih dohh
" boleh jugakk . baca niat dulu " senyuum .
" niat ? " garu kepala tak gatal macam ada kutu & kelimumur -_-
" search internet , depan mata , tutup mata taip niat puasa Qadha " ..
"aiiiiciiipppp" lari pantas mcam arnab .. hoallohhh ...

search ! siap , copy/past , postage lekat dekat dinding , hebatkan ?? -_- [tipu tah tipu ]
hanya aku dapat tahan 2 hari coz , banyak2 budak kat sekolah kata aku gini

" Alimm dohh , ganti puasa "
" nak makan tak ? " [kalau aku geram hbiss ]
" kau puasa ke ? "
" kenapa tak makan  ? xlapar ke ? "

Kawan2 yang bukan Islam , tolong lah memahami perasaan orang yang sedang berpuasa . memohon sesangat .

Dialong di atas lah buat aku geram , dah tahu aku ni puasa Qadha , tak kan buta mata tak tengok aku , tak bawa air , makanan , duit ? huh ~
Kawan sesama Islam aku pun sama , aku bukan nak mengata , itu lebih lagi , cuiiii . sabar jugak tyme tu . .

Bila aku duduk kat kelas , semua orang pelik tengok aku ,
" kau pelik je pahal ? "
" aie ? lapar ke do ? "

aduhh , pening aku skrang ~~ ...
Sampai sekarang aku macam ni , ,
Tunggu untuk Qadha ja :)
InsyaAllah , kalau berkesempatan ,,
aku Qadha tahun lepas 2 ja ?
aisshhhh , hebat  ,, orang lain pun dah nak hbis . .
ayoyoooo..


InsyaAllah , akan di bayar sebelum puasa :) heheh ~~
malam tyme sekolah , gila dhh .. semua cakap macam tu -_- !