" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Teacher to be | Tak lari melakukan dosa | Insan biasa | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Semoga ada perubahan untuk aku ...
Wednesday, March 11, 2015 | 11:07 PM | 0Comment

ASSALAMUALAIKUM ....

Yeah, saya mengambil kesempatan untuk mengupdate sekali lagi , disebabkan terlalu bosan membaca synopsis, themes , character  & lain2 tentang "The Railway Children" saya melompat atau bergembira kerana saya dapat bayangkan apa yang saya baca dan faham apa maksud dalam bahasa melayu "Alhamdulilah" saya kena usaha lebih sikit ni nak maju dalam bidang yang agak lemah . 

Kali ini tajuk amat "memomemo" saya pun tak tau, fikir pun fikir ada juga idea keluar tengah malam ni nak buat , kalau saya buat waktu cuti ? mungkin tak akan siap punya la -_- buat muka . Kalau buat waktu sekolah masih okey sikit otak dan idea akan keluar . hah ~ 

Mungkin saya akan berubah untuk selama-lamanya ? 
Mungkin saya akan berjumpa dengan "DIA" ? 
Mungkin saya akan mengelami mimpi pelik kebelakangan ini ? 
Mungkin ini bagi saya penasihat ? 
Mungkin mimpi itu hanya mainan tidur ? 
Mungkin mimpi itu datang untuk saya supaya muhasabah diri ?

-Semua mungkin ni-

Sejak kebelakangan ni, selalu mimpi pelik entah macam mana dapat memasuki alam tidur saya ? ahak, 
Mungkin mimpi itu akan memberi pengajaran untuk saya berubah ? InsyaAllah , saya tengah usaha la ni :) Mungkin suatu hari nanti ia akan hilang seketika , dan akan datang kemudian hari ? 
Yah~ banyak mimpi saya lalui sampai saat tu , saya hanya mampu menangis tak kelu lidah untuk mengata apa-apa , 
Saya sembunyikan semua perasaan saya sewaktu tidur ? mungkin ? mungkin mainan tidur saya :) hmm. mimpi itu bagai menyuruh atau memberi penasihat untuk saya supaya saya akan berubah demi sikit demi kejayaan ? demi family ? demi diri sendiri ? mungkin niat saya ? :) hmm .. 
Banyak-banyak mimpi saya lalui , tak pernah mimpi sebegitu sekali , hmm , sekarang tak dapat bayangkan mungkin kalau saya bayangkan , akan mengalir air mata , :( 
Saya bukan tahan sangat time-time sedih , saya akan hmm , malas nak cerita memanjang . air mata saya akan mengalir , uh, 
Moga-moga saya istiqamah demi masa depan diri sendiri :) 


Mungkin saya sedar, banyak kesilapan yang telah dilakukan , belum dilakukan tanpa dilihat dengan mata :( hmm .
mungkin saya salah tegur orang ? uh,
saya tak  akan ambil hati , bila saya memakai sesuatu pakaian , yang labuh ke , apa ke .
banyak mengatakan ,

 "poyo nye kau ? guna seluar panjang sampai bawah ? "
" alim doh " 

Pelbagai perkataan akan keluar dari mulut mereka yang mengata :) saya hanya sabar :) Yeah, kakak  . yang saya selalu ask , mereka pun bagi semangat untuk saya , Syukran :)
Demi masa , mungkin kesuntukkan masa :( mungkin sekarang pintu taubat masih terbuka untuk hamba-hambaNya untuk bertaubat sebelum pintu taubat akan tetutup rapat :)

Dulu free hair , cuba untuk menggunakan tudung :)
Alhamdulilah , Form 2 saya berjaya mengguna tudung :) walaupun agak malu , hmm , malu orang tengok kita ke ? huh , malu sikit ya :) Malu bukan muhrim tengok kita , hmm , sayang ayah tak ? hah :)) Kita mesti saya kan ?
Walaupun mereka pernah jumpa saya dulu la sebelum guna tudung .
Kini ? bila saya dah bertudung :) mereka akan kata macam-macam dekat saya .
Perasaan saya akan kata .

"ada aku kesah , me sayang family , ayah :)) "
" malu sikit kalau orang bukan muhrim memerhati " 

Itu saya , walaupun dulu banyak teguran di beri , sampai kusut pemikiran time exam demi berusaha guna tudung . huhu ,, mungkin pengelaman , kita :)

Ok, itu kisah dulu , jangan diingati kisah dah berlalu jadikan kenangan atau kenangan silam :))


Kalau gelak habis lah :P huhu .
Bila teringat kembali , sedih , :(
kenangkan zaman dulu-dulu . huhu ,,
Tak apa :)
" Tutup buku lama , Buka buku baru "
Alhamdulilah^^

Mungkin "ENCIK MISTERI" akan muncul untuk saya ?
hmm , tak nak fikir ,
hanya fikir untuk berubah , study dan fikirkan kejayaan masa depan .
:))

- Semoga saya istiqamah dalam perjuangan , demi masa :) demi niat dan perubahan saya . InsyaAllah-

~ Doakan yang terbaik untuk saya, akan menduduki Peperiksaan PT3 dalam masa 7 bulan lagi . mungkin? :) ~

-Hidup hanya sementara , mati tidak dipanggil , hanya kita harus bersedia menghadapinya -

-Syukran / Terima kasih masih ada yang menyokong saya - :)


:))

RABU - 11-03-2015 ( 11:07 PM)