" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Takkan pernah lari dari melakukan kesilapan | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Bila lagi nak gembira ?
Tuesday, April 7, 2015 | 10:19 PM | 0Comment

ASSALAMUALAIKUM . . .

Alhamdulilah, walaupun homework banyak aku usaha nak update blog sementara waktu walaupun blog ni aku rasa dah macam sunyi sebab aku dah jarang blogwalking dan tak serta GA yang dianjurkan . Terlalu sibuk dengan homework mengalahkan form 4 dan form 5 . Dah dinamakan pelajar , kita kena ikut jugala :) Ikhlas nak buat ni . haha tak nak merungut ilmu tak masuk ustzah kata ^^ Belajar menuntut ilmu dunia dan akhirat . Alhamdulilah masih usaha untuk memulakan hidup baru aku beberapa hari lagi InsyaAllah , niat dah diletakkan didalam hati semoga ia berjaya untuk aku :) Doakan ye :) 

2 hari dah diorang tak tegur sapa, aku pun dah blurr nak bantu diorang . Dua-duanya ego terlalu kuat sampaikan aku nak buat homework dekat sekolah pandai "blurr" sebab pergaduhan . perkara kecil dah jadi besar . Yah ! aku tahu . Kalau orang panggil kita nama  macam-macam kita terasa kan ? kalau terasa jangan sampai hempas buku apa entah , kita cuba sabar , tenangkan fikiran dulu . Ni tak , hempas buku tak sedar kawan sebelah nak belajar dan focus dalam matapelajaran , entah tak ada ribu tak ada hujan terus menggamokkk ! 

Kalau orang panggil aku "nyamuk Aedes betina" memang aku terasa lah ! sampai sekarang mereka panggil aku , aku gelak . aku tak marah-marah mereka cuma aku datang dekat yang mengata , aku cubit , mereka berhenti . mereka usik lagi . aku bagi jelingan tajam baru mereka berhenti . itu cara aku .. aku susah nak tafsirkan fikiran dia sekarang . yang sorang ikut haluan sendiri . yang sorang pun ikut haluan sendiri . Alhamdulilah , masih ada lagi kawan peneman aku :)

Dari form 2 mereka bergaduh hanya perkara kecil hingga dapat dibesarkan , aku pun tak tau macam mana nak buat . aku busy buat homework , busy nak usahakan diri kearah kebaikan . hmm . aku pun dah blurrr . yang mana satu aku nak settle kan dulu .. Dulu aku selalu settle pasal mereka gaduh . Itu dulu la ! tapi sekarang ego mereka makin tinggi .. tak macam dulu . aku senyap aku diam buat kerja . tu keje aku kalau aku masih banyak homeworkk .. :) 

Hmm , moga mereka sedarlah . apa mereka lakukan . hmmm 

-Semoga aku kuat untuk hadapi semua ini- 
-Perjalanan hidup aku masih jauh -
- Tak nak berhenti , kalau aku berhenti disitu aku redha Allah dah merancang dan menentukan untuk aku -

-Kembali sembuh penyakit aku -
-Aku nak kuat , aku nak kuat -
- Aku nak tabah menghadapi semua ini -
- Aku tak nak sedih , -