" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Teacher to be | Tak lari melakukan dosa | Insan biasa | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





CERAMAH : Penggunaan Masa Belajar untuk PT3
Thursday, April 23, 2015 | 2:22 PM | 0Comment

ASSALAMUALAIKUM 

Alhamdulilah, aku sempat update kali ni dengan waktu agak menyusahkan untuk mengupdate entah lah weyyhh ! ujian II pun dah tiba lagi , ujian kali ini aku rasa merosot walaupun nombor dalam kelas "7" aku memang tak puas hati langsung dan langsung sebab aku BM , BI & MATH terokk sekali guss ! memang sakit hati tengok wahahaha ! tak apa lah , aku mesti cuba lagi nak maju kehadapan :) nak dapat nombor paling cool punya . hahaha 

So, kami ada ceramah tadi dekat sekolah , ceramah pasal penggunaan masa belajar untuk PT3 sebab orang nak dekat PT3 , ehh bukan PT3 -.- kerja kursus dah nak datang aduuiii , aku terpaksa menyiapkan semua homework sebelum kerja kursus datang masuk fikiran aku . hahaha ni yang menyebabkan mengeluh panjang dan malas . aku cuba nak usaha jadi seorang " berdisplin , berkelakuan tegas , adil dan lain-lain " bagi contoh untuk orang lain . kuang ! 

Kami tengah "tick" ada kertas " soal selidik pengunaan masa" , datang lah seorang ni buat kecoh sedang aku gelak-gelak dengan kawan bila main "tick" aku seorang jujur ^^ aku tak kisah arh ! kawan minta kejujuran aku , kah~ Budak lelaki dari kelas 3G , buat kecoh entah apahal berlaku . aku yang syok sendiri tengok kertas sebab aku rasa macam ada lucu je soalan yang diberi . aku pun terkejut beruk lah , budak tu lawan cikgu , 1 dewan semua pandang cikgu dan budak lelaki 3G . adehh . memang gangster gila lelaki tu . "ex" aku ! aku pun nak lupakan kisah -.- 

Macam-macam je kes kat sekolah , aku rasa malas nak ambil tahu , sebab bukan masalah aku pun . malas aku nak merosak nama aku dan family aku disebabkan kes aku . Alhamdulilah & syukur sesangat dari form 1 hingga Form 3 tak da masalah displin langsung syukur sesangat :) 

Kecoh time-time orang bagi ceramah , aku berhenti seketika gelak bila cikgu suruh pandang ke hadapan . aku bukan beri focus dekat slide , aku pergi slide muka kawan *bercakap* hahaha . memang sah-sah aku ni gileeerrr , syok sendiri bila tengok .. last masa nak balik -.- memang aku nak balik awal :) sebab aku tak nak pandang semua muka "crush" dan "ex" aku , buat hati aku sakit , memang tak beradab langsung depan cikgu . 

Alhamdulilah , jika rezeki dan aku masih bernafas lagi , 
aku akan sambung semula puasa yang aku belum sempat bayar , 
takut-takut aku tak sempat bayar lagi nangis aku lepas ni . 
bukan nangis apa , takut dan bingung tak dapat bayar
Nak dekat 3 tahun aku tak bayar hanya 2 kali je :3 huhu .

Doakan kesihatan aku :)
Syukran !