" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Takkan pernah lari dari melakukan kesilapan | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Jom Buat Doh/Plastisin
Sunday, April 5, 2015 | 10:37 PM | 1Comment

ASSALAMUALAIKUM . 

Ada masa sikit nak update blog :) blog sekarang makin sunyi sebab aku pun da jarang nak blogwalking blog orang -_- so sadd ! ermmm .. aku nak ajar korang buat plastisin .. rindu aku nak main plastisin macam sekolah rendah dulu , buat cawan lah .. karipap . hahaha . mak aiiihh , haha -.- kalau malas sangat nak pergi pasar , kita pergi buat plastisin sendiri lebih baik :D 

Bahan-bahan 

2 Cawan Tepung gandum 
1 Cawan Air 
1 Sudu besar minyak masak 
1 atau 3 sudu garam halus 
pewarna makanan [ yang mama kita buat kek tu ]

Cara-cara

Letak dulu 2 cawan tepung gandum dalam bekas , letak 1 atau 3 sudu garam , gaul hingga sebati . jangan lupa letak air -.- dan letak sikit minyak supaya tak melekat ^^ lepastu kita letak pewarna makanan la ^^ kalau masih kering adunan tu , picit tengah dia dan letak sikit minyak , jangan banyak sangat . basahh -.- atau berminyakk hahaha ..

Kalau dah siap letak lah dalam bekas yang kita tak guna lagi :3 haha atau paling selamat letak dalam plastik ^^ hahaha ..


Hah , macam ni lah jadi dia ^^ macam nak dijual 2 henggettt -.- hahaha

-Selamat Mencuba-