" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Teacher to be | Tak lari melakukan dosa | Insan biasa | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Lakukan dengan terbaik -.-
Monday, April 13, 2015 | 6:41 PM | 0Comment

ASSALAMUALAIKUM . .

Kenapa orang yang aku kenal lebih menyayangi seseorang ? perkenalan kita hanya sementara . yah ! aku tahu , susah orang nak jumpa kau :) sebab kau orang terbaik untuk aku .. Apa kah daya , Allah lebih tepat merancang kehidupan manusia :) Alhamdulilah , aku redha kau bukan untuk aku . Kau hanya pemilik seseorang kau pernah cinta,sayang . Tapi aku ? aku anggap kau sebagai kawan sebab aku terasa susah untuk melupakan segala-galanya .. 

Lebih daripada itu, aku rasa hidup aku ni memerlukan seseorang lebih-lebih memahami perasaan aku ! Aku cuba cari dan mencari , malangnya ia .. :) yah! aku hanya mampu tersenyum melihat dikala itu lah hati aku terasa sakit untuk menahan semua .. Disebabkan aku , aku kuat pemendam perasaan , aku agak sukar untuk meluahkan perasaan :) walaupun dipaksa :) aku akan menangis walaupun menangis dalam perasaan , kekadang mutiara jernih ini akan keluar tanpa disedari . mungkin aku kena kuat dan terus kuat untuk memahami diri ini .. 

Dikala aku susah, hanya diri aku seorang yang dapat membantu dikala itu juga orang mencaci aku , sumpah aku .. yupps ! aku akan senyum , wii , kalau aku buat lawak sekadar menghiburkan perasaan aku yang terasa sakit mungkin ini je aku mampu :) walaupun aku ni sukar untuk "senyum" dikala aku sedih , mungkin aku hanya mampu buat "fake smile" itu je aku mampu . tu je mampu kekadang aku jugak nak happy macam diorang aku tahan , bila ego aku melanda -.- mulalah nak happykan diri .. 

Aku tak dapat bayangkan, jikalau aku tak ada disisi mereka ? mungkin mereka akan rindu bantuan-bantuan aku lakukan ? atau mereka hilangkan nama aku dan diri aku dalam ingatan diorang ? Ya Allah .. jangan biar ia belaku .. aku tahu , aku banyak tolong mereka walaupun aku agak berat .. aku usaha jugak asalkan tak mengecilkan hati diorang tu je aku mampu .. kalau lah diorang hilang seorang kawan seperti aku , aku tak tau nak cakap apa . mungkin mereka rindu aku ? cara aku sembang dengan mereka ? ? emm , aku cuba bayangkan . mm .. :((

Mungkin 3 hari aku tak dapat sekolah, mereka dah rindu aku , diorang kata "weyh! sunyi kau tak datang sekolah semalam" mereka bagitahu aku . aku pun jawab " mmm " aku berfikir adakah mereka ikhlas mengata macam tu ? hmm Allah je tahu apa mereka kata :) Mungkin aku yang lemah boleh dilawan , dikata , dicaci . .orang yang lemah selalunya akan kuat semangat untuk menuju kejayaan :) itu bagi aku la ! :D haha~

Cubalah, mereka tegur sikit kesalahan aku :( ni tak , asyik aku je nasihat mereka .. aku redha je lah malas nak bertengkar , mereka buat apa sekali dengan aku , curi barang aku sekali pun . aku biar ..kekadang diorang ni geram dengan aku -.- ada tyme tu , aku hayal entah siapa aku fikir .. kawan sebelah minta kertas.  masih jugak aku tak bagi .. dia marah aku , dan pukul tangan aku , aku terkejut la . dalam hati kata " kalau kau pukul tangan aku , aku buat slamber, bila aku pukul tangan kau macam tu , kau dah naik ego kau marah aku , sampai balik sekolah pun tak akan tegur punya " aku pun tak bagi cuma dia rampas dan kata aku "celaka, pekak betul " hmm , sabar je lahh !

Kawan sekarang bukan kawan sekolah rendah dulu , aku rindu sangat-sangat nak dapat kawan macam dulu , tak macam aku masuk sekolah menengah ! :( mungkin aku yang salah kot ? diorang je betul .. hmm . aku rasa kalau aku tak da dengan diorang , mesti diorang akan sedih , merana . sebabkan aku selalu bantu diorang tulis nota atau siapkan nota :) diorang paling malas ! dah tahu dekat PT3 , masih jugak perangai nak escape, xnak buat kerja . xnak siapkan nota cikgu bagi . herh ! kalau ya pun , buku nota aku jadi mangsa sebabkan xsiap nota . aku pun terfikir , kalau aku on9 setiap , kenapa nota aku siap  ? latihan aku siap ? aku pun suka main ., hbis ? kenapa nota aku selalu siap ? mmmm .........


Aku rasa malas nak fikir panjang ,
kalau nak berjaya diorang buat ,
kalau tak nak berjaya tak payah buat .
Datang sekolah tidur .
balik rumah on9 , main ..

Kalau aku macam tu ,
memang dah lama kena lempang dengan ayah ,
kahkah ! ..