" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Takkan pernah lari dari melakukan kesilapan | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Cuba Fahami Perasaan Orang Yang Tersayang !
Thursday, May 28, 2015 | 9:18 PM | 0Comment

ASSALAMUALAIKUM . 

Terasa cepat masa berlalu masalah dan dugaan masih mampu diatasi , dikala itu juga aku terasa diri ini ingin menegakkan pendirian yang dulu rebah di sebabkan sesuatu yang aku kurang fahami . Sampai saat itu aku mampu menangisi pemergiaan orang yang aku sayang , entah mengapa aku mengeluar air mata dengan secara tetiba menangisi pemergian . Aku cuba memahami keadaan sekeliling . Mencu terus mencuba tanpa henti . Aku rebah aku ada orang tolong . Bila aku dah tegakkan pendirian aku , aku ucapkan syukur Alhamdulilah kerana aku dapat tegakkan semula pendirian aku . Orang mana tahu aku tengah lemah . Diorang hanya mampu berkata-kata sebelum berfikir tanpa berfikir dengan perasaan orang yang diorang kata . Kalau sakit hati sangat , tolong kata depan-depan tak payah pergi post dekat facebook ke , pasal orang itu ini . Aku dah naik "peng" dah . Maaf . 

Sekarang agak susah nak pergi on facebook , sebab aku terasa tidak sesuai untuk aku , aku akan on bila aku memerlukan bantuan seseorang . Bila setiap hari aku on facebook aku rasa agak pelik sebab bila aku tekan butang "Home" facebook , keluar lah semua news feed manusia - manusia , kawan-kawan , sepupu - sepapat aku post . Kadang - kadang aku terjumpa orang bergaduh dalam post  tu lah , mengata orang itu ini . Ya , aku pernah dulu buat . Tapi sekarang aku dah faham apa guna kita post dalam facebook gaduh ke apa ke . Tak ada guna . Betul orang pernah aku kenali . Dia bagitahu aku "Berhati-hati dengan facebook bahaya " aku simpan kata-kata dia bagi , sekarang aku fahami apa maksud dia ingin sampaikan dekat aku . Semenjak dari tu lah aku dah nak "deact facebook atau delete account " .

Aku rasa memang tak sesuai betul diorang ni suka post benda pelik-pelik , sorang terasa , sorang buat status . lepastu hashtag tak payah terasa . Habis nak buat status tu untuk orang baca ? Untuk orang like ? Kalau dikata "hottstuff" susah . Heh ! Aku suka betul tengok orang macam ni . Macam tak reti nak post yang lain . Lebih baik pergi post benda berfaedah kan ? Dapat juga orang share  dan baca . emm . Zaman Teknologi dah berubah . Ayah aku pesan . "Kalau ada gambar tak tutup aurat , tolong delete . Tak payah suka-suka letak gambar muka sendiri dekat facebook " Setiap kali ayah aku tengok on facebook . Mata kiri dia akan bagi jelingan maut dan kata-kata di atas selalu dia bagitahu . :) Alhamdulilah , aku tak sombong dan tak riak ! Aku tak ambil kisah pun tentang kawan-kawan aku , aku pergi delete semua gambar-gambar dulu atau sebelum aku delete aku pergi save dalam laptop . ^^ baru aku delete . Itu cara aku !

Bila aku post sesuatu dekat facebook , aku cuba baca ayat-ayat yang aku taip tadi banyak kali , sebab aku tak nak orang atau family member aku dekat facebook terasa apa yang aku buat . Kah !

Itu Jer aku mampu share , sebab aku rasa puas hati sikit .ahahaha . .
Lama tak update ni -.- Ececehhh .

Esok last sekolah .
Selamat Bercutiiii . ...