" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Takkan pernah lari dari melakukan kesilapan | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Malam Tetiba Menjadi Sunyi Dan Ia Berlaku Sekelip Mata
Saturday, May 16, 2015 | 10:44 PM | 1Comment

ASSALAMUALAIKUM 

Mood down malam ni , tetiba je berlaku sekelip mata tanpa disedari . Okeh ! Masalah tu aku bawa tidur beberapa minit yang lepas sampai aku bangun terasa berat sangat kepala nak ingatkan semua masalah berlaku dengan sekelip mata . Emm . Aku menangis sekejap . Berhenti . Menangis lagi . Terasa malam ni sunyi sebab tu jer . 

Aku tak tahu nak buat apa , aku hanya mampu "DOWN" "DOWN" aku cuba tegakkan pendirian aku . Aku fikir sehabis yan mungkin untuk membuat sesuatu . Last sekali ? Macam ni lah terjadi . Aku tak menangis depan laptop ni . aku akan menangis waktu aku tidur tadi , tapi air mata aku tak mampu nak keluarkan semua perasaan aku sekarang . 

Walaupun aku tetap terasa mengantuk lepas tidur dalam 10 , 20 minit macam tu . Aku tak mampu nak tanggung semua . Bila aku tanggung semua mula lah sakit aku melarat dan pergi jumpa aku sekarang ni . Tapi aku tahan , aku nak "SADO" . aku tak nak "LEMAH" . Kalau aku lemah , makin menjadi lah orang pergi hasut aku macam ni , macam ni .. 

Sakit macam mana , aku tetap nak pulihkan hubungan aku dengan dia , aku sayang sangat dia , sayang . dan sayang . walau apa pun terjadi . aku mengharapkan "Ukhuwah" terjalin semula lepas ni . Aku rasa nak menangis puas-puas malam ni . sebab malam ni aku nak ask dia tak dapat . dia dah anggap aku tak kenal dia . No problem . Dia penat dengan dunia ni . 

Aku nak menangis semua hal ni dah terlambat sebenarnya sebab perkara ni berlaku sekelip mata . Aku rasa berat nak fikir semua ni . aku malas rasa nak meluah dekat orang , malas , lebih baik aku pergi tulis dalam blog aku sebagai kenangan aku . aku tak tahu la . macam mana nak ringankan kepala aku malam-malam ni . aku usaha nak taip jugak ni .. 

Setiap kali "Exam" banyak betul masalah aku kena tanggung semua . tanggung sampai aku nak study dah rasa malas semua disebabkan aku banyak fikir masalah yang amat penting . Ingatkan tidur 20 minit macam tu dapat tenangkan aku . malah tidur tu lagi menyakitkan untuk aku sebab aku bawa tidur semua sakit-sakit aku . keletihan , nak rehatkan minda .em . Ujian dariNya . InsyaAllah ada penyelesaian . ! 


To : Tiqah a.k.a Adik kesayangan

Dik , akak tak mampu tahan semua ni . akk dah cuba tahan . masih tak mampu . akk rindu tahu tak ? kenapa perkara ni berlaku sekelip mata ? akk rasa macam semalam je akk kenal adik . Akk tak tahu . masih ada lagi masa untuk kita berbaik ? masih ada masa untuk berdamai ? Allah tahu perasaan akk dan adik sekarang , Akk susah nak buang semua ni dik . susah . kalau adik marah akk . bagitahu . kalau dah tak suka akk bagitahu . akk mampu ubahkan semua ni . akk mampu . akk nak kuat. akk memang penat dik . penat macam adik kata . Adik penat dah layan semua ni . terlalu penat kan ? akk penat dik . akk sembunyikan demi memujuk keegoan adik yang terlalu tinggi sampai kita dah tak anggap diri ini sapa-sapa dah . Akk tak tau nak bagitahu apa dah . Akk tahu minggu ni akk exam . tapi ? kenapa adik tak pernah fikir pun perasaan akk nak exam minggu ni ? Emm . Okehh! Akk kena fikir perasaan sendiri sebelum perasaan orang .! akk tau perasaan adik sakit lagi kan ? emm . moga ukhuwah kembali dik . akk tak nak kata apa-apa . berat dah kepala fikir semua ni , sampai bawak tidur . masih teringatkan kejadian . emm . Akk sayang adik . jangan lupa akk . Love you & Miss you adik buat selama-lamanya .. :)) Akk cuba untuk kuat demi adikk .. :))

#DOAKAN
#UKHUWAH
#TERJALIN
#SEMULA
#SEDIH
#BERLAKUSEKELIPMATA
#RINDU
#EXAM
#MINGGUNI !