" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Takkan pernah lari dari melakukan kesilapan | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Pengurusan Pemindahan Sekolah ...
Sunday, May 10, 2015 | 6:42 PM | 0Comment

ASSALAMUALAIKUM ...

susah betul aku nak taip ni -.- akibatnya abang aku pergi pinjam laptop aku urghh ! sanggup malam-malam terjah masuk bilik aku nak ambil laptop . kang aku tampa baru sedar huahua . ketulahan betul aku an ? an ? macam aku besar dari dia . haha
Aku pun tak sedar abang aku setting balik laptop ni . aku tukang maen bila dah "jam" baru aku bagi kat dia . ngew ngeww . hahaha .

*btw masuk tajuk jap !

Kami ada ceramah time tu , bluurrr jap . bluurrr japp . perah ideaa sebabkan aku draft sampai tak ingat nak type - type -.- Aku tak ingat la mungkin hari selasa kot ceramah untuk PT3 , orang jauh-jauh datang pusing sabah , sarawak , semuaa lahh -.- ugahh ! aku tak tau siapa nama dia. . main teka- teka -.- tapi dia pandai speaking tamil , cehh speaking . hahaha . dia bukan ajar apa-apa pun kekadang dia buat lawak . lawakk . lawak hambar -.- buat aku menangis -.- cehhh !!! oiiii , markonahh masuk tajuukkkk . .

So pasal pengurusan pemindahan sekolah ni , bukan untuk tahun 2015 , sebab aku masih sayangkan 2015 aku tak nak pindah ^^ aku nak pindah 2016  , dan nak ambik aliran sains tulen entah aku tak tau nak sekolah mana asalkan aku dapat ambil aliran sains tulenn . tapi aku tak nak area kampung , berdekatan dengan rumah aku . aku nak jadi seorang pelajar asrama :) tadaaa . aku nak sekolah yang berasrama penuh , kesahh ape aku . aku budak baik cehh . perasan jap . tolong muntah pelangi ehhh ..

So , aku ada mimpi , pasal ni , Mama aku gitahu la dalam mimpi ni .. *tolong bayangkan anda sedang tidur dan bermimpi "

Mama : Kakak , kalau dah ni pilihan akk , mama redha , sebab abang dulu tak dapat pindah macam akk sekarang .

Aku : Emm , emm ..

Mama : Kalau kat sana nanti jaga diri  , jangan terpengaruh dengan ajakkan negative macam kat sekolah ni .

Aku : InsyaAllah mama :)

Mama :  Solat jangan tinggal , kawan dengan orang baik , sentiasa ingat mama , ayah , adik & abang

Aku : iya , akk tak akan lupa :)

Mama : belajar rajin-rajin kalau nak belajar luar negara sekali pun .

Aku : ............. *terbangun dari tidur*


Aku agak pelik macam mana mimpi aku nak belajar ke luar negara pandai masuk dalam mimpi ? wehhh ! aku pelikkk . . mengharapkan mimpi ni jadi kenyataan , sebab memang aku nak sangat pergi keluar negara , bukan atas nak beria-ria melancong negara orang -.- sebab aku nak belajar menuntut ilmu dunia & akhirat .

Walaupun aku punya angan-angan mat jelin macam tinggi daripada orang aku tak tau . kenapa cita-cita aku semakin hari semakin tinggi . mengharapkan cita-cita aku tercapai bersama "Kabus Tebal " nanti . . Doakan :)


Harap-harap mimpi ni jadi kenyataan , bukan khayalan ^^

P/s : Nak 1 bulan , baru aku perasan . aku draft tajuk ni -.- ngehhh ><