" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Teacher to be | Tak lari melakukan dosa | Insan biasa | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Bila Dah Bangkit
Thursday, July 9, 2015 | 3:13 PM | 0Comment

ASSALAMUALAIKUM 

Salam Ramadhan ke 22 :) Alhamdulilah masih bernafas dibulan yang mulia ini . pelbagai dugaan harus diharungi . tanpa putus asa . Allah ada bersama orang yang bersabar menghadapi dugaan . :') Jangan mengalah sudahlah . haha . 

Aku tahu . aku dah bangkit kembali kepada yang asal . bukan kepada seorang yang pernah putus asa untuk bangkit semula . aku bangkit demi perubahan yang dulu tak pernah mengalah dengan apa orang bagitahu . 

Bila aku dah bangkit . 
Aku bukan nak ungkit kisah lama aku , 
Aku benci . Sakit hati bila orang ungkit kisah lama aku . 
Aku cuba lupakan semua . 
Apa kah daya .
Allah tahu perasaan aku saat tu . 

Aku lupakan semua perkataan 
"Crush" dan "Couple" 
semua ni atas sebab aku nak bangkit 
Bila aku imbas kembali dengan orang meluah 
Ya Allah , 
menyesal aku meluah dekat manusia. 
Baik aku meluah dengan Allah . 

Allah . Allah . Allah . 
Sakit hati aku bila orang ungkit semua ni . 
Aku mohon sangat . 
Aku dah malas nak fikir semua ni 
Sebab semua ni aku 
tak "focus" untuk exam dulu . 

Aku tak pernah bagitahu siapa-siapa 
rahsia diorang , 
Apa yang aku buat semua salah , 
Habis ? diorang buat betul 
Uh .
Aku dah MALAS nak ingat semua ni . 

Biar orang tak kenal aku . 
cukuplah dulu orang kenal aku . 
macam kata-kata diorang bagi 
buat aku cair . 
Itu dulu . 
Bukan sekarang . 

Aku yang dulu jahil . 
Sekarang aku dah nak berubah . 
Aku tahu pelbagai dugaan untuk seseorang yang ingin berubah . 
Pelbagai kata-kata cacian hinaan dilemparkan . 

Aku harus bersabar dan sabar .
Sampai satu tahap nanti 
diorang akan tahu . 
kenapa aku buat semua ni ? 
Dan kenapa aku lakukan ini kerana sapa ? 

Allah . 
Aku ada Allah . 
Aku dah tak percaya dengan hati budi seorang manusia / kawan 
Biar aku luah dekat Allah . 
Allah Maha Mendengar 
apa yang diluah oleh hamba-hambaNya . 

Rasa macam nak menangis 
bila aku luah dekat manusia .
Lebih baik aku kenal orang dari 
"Lama sosial , asalkan diorang pandai jaga perasaan aku " 
Cukup ! 

Diorang bagi semangat untuk aku bangkit !
Bangkit ! 
Kawan/ BFF yang aku anggap . 
mana tahu aku on9 24h ni buat apa . 
Diorang anggap aku ni 
"On9 24h update status fb . sebar apa kebenda" 
Semua sangkaan diorang SALAH ! 

Bila aku kata salah . 
Diorang kata aku "TIPU"
Hah . 
Lantak diorang lah . 

"menyesal kemudian tak payah la" 

Orang menyesal awal-awal . 
Dia menyesal kemudian . 
Em . 

Aku harap semoga diorang lupakan apa yang aku luah kat diorang dulu . 
Aku harap sangat-sangat . 
Diorang akan faham apa perasaan aku sekarang bila diorang ungkit balik kisah dulu . 
Please . Please . 

Allah tempat aku memohon :) 

Bersabar .
Bersabar 

Dugaan mu . 
:')