" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Takkan pernah lari dari melakukan kesilapan | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Kehidupan [Part 2 ]
Monday, September 14, 2015 | 6:20 PM | 0Comment

Assalamualaikum

Aku nak sambungkan kisah hidup sekarang ni. Betapa gembira aku dapat luah dekat blog aku sekarang walaupun busy menyiapkan tugasan-tugasan phew. Nak dekat PT3 masalah banyak . Haha . 

Dulu aku tahun 1 hingga tahun 6 aku bukan bawa duit RM 2 atau RM 1 sehari . Aku bawa 60sen hingga 80sen . perghh. 

Aku dulu suka pergi gerai berdekatan sekolah beli kuih batik yang dia jual 20sen satu . kecik segi empat je ._. kuih kegemaran aku ^.^ betapa sedapnya . Waaa . Rindu aku T_T lama tak makan kek batik

Kalau aku dah belanja 60sen beli kek batik , waktu rehat aku duduk kelas minum air kosong . Heh . Nak beli makanan dekat peniaga waktu tak duit dah . Tak akan minta spon dari kawan-kawan kot, malu lah . aku tahap paling tinggi dalam tu haha.

Ada sekali tu kan, 
Kawan sekolah menengah aku sekarang minta nombor fon aku . Aku nak bagi apa ._. Aku dah bagitahu 

"Aku takda fon apatah lagi nombor "

Kenapa tak lagi memahami . Aku hanya ada laptop . Tu pun bukan laptop ayah aku beli , hadiah birthday aku ke . Bukan . Laptop 1 Malaysia ._. Alhamdulilah sampai sekarang masih bersama tuannya . ^.^

Kekadang aku pandai jeles bila dapat tahu ada orang guna fon 'canggih' aku umur belasan tahun ni tak berani nak pegang fon kawan apatah lagi sepupu sepapat . Aku akan pegang bila diorang suruh dan aku akan minta diorang ajar aku satu per satu ajar  dekat mana tekan 'kuno' kan?

Aku ada fon 'cikai' je .. walaupun aku anak seorang yang bernama guru . Ok . Kau ingat orang berkerja guru tak pernah berhutang ke ? Adehh. Ada satu hari tu kan . Diorang ajak selfie ngn fon aku ._. awal2 lagi aku gitahu . Aku tak ada fon . *istighfar* 

Hahaha . 

Nama je seorang guru , pekerjaan guru bukan senang ._. contoh lahh ayah aku sekarang ada penyakit kencing manis , darah tinggi . aku tak tau tu je aku tau penyakit dia hahaha -.- anak dia seorang pun tak ada bercita-cita menjadi seorang doktor ._. grr. So, kalau ayah aku buat kerja tertekan sangat perghh . Darah naikk . sampai buat MC ._. grr . 

***

Berhenti sini cerita tunggu esok , lusa dan seterusnya aku akan sambung dengan tajuk lain . Malas nak cerita tentang kehidupan aku . Bukan macam orang . hehe . Esok Part 3 . Part paling last aku buat ._. 

-Jordan tetap di hati -
- 28 hari lagi -
-Hari Rabu Cuti- 

~N.A.JULLKANAINE~