" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Teacher to be | Tak lari melakukan dosa | Insan biasa | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Kemafaan.
Friday, November 20, 2015 | 5:40 PM | 2Comment

Assalamualaikum.

HepHepHoray. Datang seketika untuk mengupdate blog. Kebanyakkan hari aku dan family terpaksa dan dipaksa berulang alik dari kampung. Atas bersebab.

Pada 18 Nov 2015

Aku duduk depan laptop sambil layan lagu sambil membaca buku. Nak jadi ulat buku kononnya. Biasala waktu cuti. Kehkeh. Tetiba mama terima panggilan dari kampung bahawa. Abang kepada nenek sebelah mama aku telah meninggal. Jadi, kami gerak kira-kira selepas isyak. Pukul 8 or 7 nak dekat pukul 8. Sebelum pergi situ. Pergi rumah nenek sebelah ayah untuk singgah situ beberapa minit sambil menunggu datuk lelaki aku dibawa ke hospital. . Dah sampai kampung tu. Waktu tu masih ramai lagi. Ada yang baca yaasin ada yang angkut air untuk mandikan jenazah keesokkannya. Jadi aku duduk tepi isteri arwah bersama kawan sekolah rendah aku.

Kawan aku ngek pun ngek gak ah. Dah tau rumah orang meninggal masih gak main handphone. Aku biar je la~ Hahahaha. Lel.

Pada 19 Nov 2015

Aku dan family gerak balik ke kampung. Kampung nenek tak jauh pun cuma pendalaman je. 30 minit macam tu dah sampai kecuali masuk laluan yg sempit tu melambatkan . Huhu

Aku dah datang kat situ. Semua van-van jenazah dah sampai semua. Aku 'blur' bukan apa. Entah, perasaan aku waktu tu tetiba sayu. Sayu la. Last jumpa ari raya lepas. Hm. So mama suruh tengok muka dia. . Hew. K. K.

Dah selesai semua mandi & solat jenazah. Kami pun berkonvoi. Semua kereta moto ikut sekali tepi van jenazah.. Heh.. Sampai kat kubur tu , Aku dan mama tengok je org kebumi tu. Dah dua kali kot aku tengok. Xpasti. Heh. :)

Dah selesai. ~

**

Malam ni ada tahlil sebenarnya. Entah-entah dapat pergi ke tidak. Tadi tak dapat pergi. Atas sebab family sebelah ayah ada problem sikit. Cehh.. Tangguh je nak balik. Aku yg mereput dalam bilik ini. HAHA..

**

Kepada yang tag aku dalam giveaway, buat masa sekarang memang tak dapat join. Minggu depan orang Kuching datang tu pun bapa saudara sendiri. Hehehe.

Minta maaf.

Al-Fatihah.