" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Teacher to be | Tak lari melakukan dosa | Insan biasa | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Hati
Sunday, December 27, 2015 | 5:34 AM | 0Comment

(Mr.Google)

Assalamualaikum selamat pagi. Walaupun ayam belum berkokok untuk bangunkan orang yang tengah lena tidur. Bangunkan orang tidur untuk solat subuh. Memang liat nak bangun sebenarnya. Walaupun ada 'alarm' sendiri tu pun kalau nak sedar. Bangkit. Hahaha. 

Apabila makeup 'syaitonn' sedang memakeup muka kau. Hahahaha. Teringat kata-kata ustzh dulu. Hahaha. Kenapa kita liat sangat nak bangun bila nak solat subuh. Hahahaha

Aku tahu orang tengah tidur waktu ni. Aku rasa waktu macam ni tenang untuk aku menaip. Haha. Tak ada yang ganggu pun hahaha.

**
Berbalik kepada gambar dan tajuk sebenarnya.

Banyak mengatakan aku ni kesasteraan. Wahai. Aku tahun depan baru nak masuk Form 4 aku nak sangat-sangat masuk kelas sains. SAINS ICT pun cukup lahh. Aku tak sanggup nak ambil sastera plus lukisan. Tak pasal-pasal aku upah orang lukis kerja kursus seni aku nanti. Tu pun kalau dapat bawa balik ke rumah. Wahahaha. Mohon doakan.

**
Hati,
Tiada siapa yang memahami
Perasaan ini sedang berduka
Tiada siapa yang mencuba
Untuk mendekati diri ini.

Hati,
Terlalu menunjukkan diri 
Kuat untuk tempuhi hari-hari
Yang semakin berlalu

Hati,
Tangisan kerinduan ini
Tidak pernah kedengaran
Oleh sesiapa
Kerana diri ini memendamkan 
Segala-galanya.

Hati,
Hanya orang yang mendekati 
Diri hanya mampu merasai 
Kesakitan dan kedukaan
Yang aku alami saat ini.

Hati aku rapuh 
Kembali.
Kerana aku terlalu memberi 
Harapan untuk seseorang

Saat itu.
Aku bangkit.
Aku tak toleh belakang.
Aku bangkit demi hati ini.

Aku kuat demi hati yang 
Semakin tipis. 
Saat itu aku terfikir
Kenapa harus menaruh harapan
Pada yang belum tentu kita miliki ?

Allah kan ada ?
Kenapa tak nak buktikan cinta kita 
Kepada Allah dan Rasul ?
Kenapa buktikan cinta kita
Kepada manusia yang hatinya berbolak-balik ?

Allahu.

Aku menyesal.
Sungguh aku menyesal 
Saat itu.

Aku buntu.
Tiada jalan penyelesaian.
Semua perkara aku tak pernah luah.
Aku pendam saat itu.

Bila aku tak mampu
Aku luah kepada manusia
Yang aku percayai.
Dia pembakar semangat aku
Untuk bangkit semula.

Alhamdulilah.

Saat ini 
Aku inginkan perkataan
''ISTIQAMAH'' 
Dalam semua hal.

Dan ber''HUSNUDZON''
Selalu ada dalam diri ini.

Syukran Jazilan kerana
Pernah hadir dalam diri ini
Sebagai seorang penasihat
Dan seorang untuk aku semangat kembali.

**
Kali terakhir aku last bercakap dengan dia 14/12.
Aku cuba lupakan segala-galanya.
Waktu tu aku bagi result PT3 . Hahahaha..
Memang aku happy. Dia siap tunggu aku bagi result. Ingatkan dia taknak. 
Rupa-rupanya nak. 

Jaga ikhtilat
Jaga hati
Jaga pemandangan
Jaga akhlak
Jaga perkara-perkara wajib

Doakan aku istiqamah. :)

**
Tahun depan , 
Doakan aku dapat kelas SAINS ICT
Sebab ..........
Aku dah cerita dekat atas. 

-JORDAN TETAP DIHATI-