" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Teacher to be | Tak lari melakukan dosa | Insan biasa | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Makan Buah Kedondong
Wednesday, December 30, 2015 | 3:55 AM | 0Comment

Assalamualaikum. Alhamdulilah beberapa hari lagi 2015 akan melabuh tirai. Dan aku banyak feeling dah sekarang. Entah. Macam-macam aku cuba lupa untuk tahun depan. Menjadikan diri ini berusaha selebihnya. Supaya dapat mencapai cita-cita dan impian dari sekolah rendah hingga sekolah menengah tercapai.

Fokus untuk mata pelajaran yang susah. Mama dah memarahi aku disebabkan aku 'malas' pergi belajar waktu PT3. Ngekngok. Biasalahkan, fikiran masih nak main waktu tu. Macam waktu Tingkatan 1 dan Tingkatan 2. Kehkeh. Pelbagai perkara aku buat waktu tu ._. Hahahaha.

**
THROWBACK : Tingkatan 2 .

Walaupun tajuk mengeliurkan pembaca. Kuang. Amat mengembirakan waktu. 

Kumpulan yang suka duduk belakang kelas termasuk aku.


Ada waktu tu entah bila. Natasha a.k.a Chacha pergi bawa buah kedondong, garam 1 container bulat dan cili padi masih merah dan kehijauan. Aku taip ni macam meliur kejap.

Buah kedondong. Kehkeh.

Biasalah, barisan kami empat orang duduk paling belakang. Dapat gak susun meja tu pergi depan sikit. Waktu tu cikgu tak ada. Walaupun dekat papan notis dalam bilik guru ada guru sit in . Kami tunggu lah. Kot-kot ada cikgu. Hahahaa.

Tunggu punya tunggu. Cikgu tak ada. Jadi, kami pun tarik meja aku dengan kawan sebelah ke depan. Hahaha. Macam party lak kami orang ni. Nasib lah kelas kami orang tingkat paling atas. Tak lah nampak sangat apa kami buat.

Chacha bubuh garam dan cili padi. Campur supaya ada rasa pedas sikit. Hahaha. Phew. Memang gak aa. Makan beramai-ramai buah. Kehkeh. Mengeratkan silaturrahim.

Hari isnin atau hari selasa. Kami berpakat bawa Maggi Kari ke sekolah. Alahai. Kat rumah aku nede maggi kari . so dua orang je lah bawa waktu . hahaha. Ada lah satu kumpulan lelaki duk tegur kumpulan kami 

''Haishh.. Bau maggi laa.. '' 

Diorang pakat pergi meja kami. Then minta maggi kami. Kami tak bagi lah. Kami bagi bila maggi tu dah habis tinggal perencah. Haa. Jahat.

Satu hari tu kan , ada pelajar perempuan bawa telefon ke sekolah. Diorang selfie waktu bahasa inggeris waktu cikgu khairil tersilap. Ada lah cikgu displin p ketuk pintu then tanya budak perempuan yang bawa fon ke sekolah ._.

Waktu yang sama , kami pakat-pakat pergi sembunyi buah kedondong berserta garam dan cili padi bawah laci meja paling belakang sebelum meja kami orang...Kami sembunyi dalam tu..

Tetiba cikgu displin pergi tegur aku 

''Kamu ada nampak tak kawan depan kamu bawa telefon ?''

Aku mengelabah

''Err. Tak nampak cikgu ''

Cikgu pun jawab

''Aie ? Kamu duduk belakang ni tak nampak ke ? ''

Senyap. Cikgu tu cakap dengan 1 kelas 

''Saya nak ketua kelas pergi senaraikan nama pelajar yang nampak pelajar yang membawa telefon ke sekolah''


Ketua kelas aku waktu tu memang mengelabah habis. Then cakap dengan kami orang 

''Aku tulis semua nama kamu orang dalam ni. Seorang yang bawa telefon ke sekolah kan kita semua dah kena '' Perasaan marah betul ketua waktu tu. Hahaha.

Kami 4 orang duduk rilex makan buah lagi. Hahaha

The End kisah.
Tahun depan dah tak jumpa orang macam ni.
hahahahaa.
Akan dirindui kenangan ini. :) 

-Jordan Tetap Dihati-