" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Takkan pernah lari dari melakukan kesilapan | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Dalam Hati Ada Taman
Tuesday, January 12, 2016 | 6:28 PM | 0Comment

Assalamualaikum. Orientasi Tingkatan 4 pun dah bermula. Sekarang aku tak nak online sangat ada sebab lain. Diri ini semakin di 'benci' kehkeh. Sila campak batu. Bila aku akan rapat dengan seseorang mesti akan ada salah seorang yang perasaannya 'tingtong' sebab tak suka tengok.

Macam tu juga aku di laman sosial. Aku memang rapat dengan semua. Akan ada sesetengah orang yang bukan aku kenali ada perasaan 'taksuka' bila aku rapat dengan orang yang aku kenal. Biasalah selagi kita memegang tajuk/title sebagai Manusia/Human selagi tu lah akan ada orang tak puas hati. 

Bagi aku, buat tak tahu lebih bagus daripada diambil titik berat. Bukan boleh orang nak jujur kerana kebenaran. Malah pembohongan ! Hahaha. Aku lakk penceramah kat sini. 


Hari ini orientasi. Dan budak lelaki ala-ala cina duduk tepi aku. Ngeh. Memang bising mulut Natasha.

Natasha tulis dalam kertas gitahu

''Pipi dia tembam'' 

Aku pulak yang cari nahas.

''Pipi pou mana kau tahu. Hahahaa''

Dia nak tunjuk dekat budak ala-ala cina -.- hadeh memang sah kalau dalam kelas pembaris getah tu gak aku pukul dekat dia. Disebabkan masa orientasi aku bawa beg kecik je. Tak dapat la nak pukul -.-'

Lepastu, Qama cakap

''Afiqah mesti ada perasaan dengan dia en ?"

Aku pun coverline .

''Ehh. Mulut. Tak ada perasaan nak bercinta la~ Nak belajar''

Qama pukul aku

"Hekeleh. cakap takyah nak coverline bagai.''

Aku dengan spontannya

''Bercinta selepas menikah weyh!''

Natasha menyampuk 

''Macam mana nak bercinta selepas nikah kalau tak kenal hati budi dia ? ''

Aku tepuk dahi betul dengar soalan dia. Hadehh. Perbualan pun tamat. 

**

Kita manusia ni memang dah ada fitrah dengan perasaan SUKA,SAYANG,CINTA,RINDU dan sebagainya. Hahaha. Aku sebenarnya tahu kenapa aku tak nak bercinta saat macam ni. Aku nak belajar.

''Couple  kan HARAM'' 

Yeah! Aku tahu. Aku jauhkan. Jauhkan perasaan walaupun ada. Kena sembunyi. Aku tak nak jadi macam dulu. Aku tahu kenangan silam datang menyeburi pemikiraan aku. Aku tak nak semua berulang. 

Hoho.

Ginilah perasaan kawan aku saat jatuh cinta. Haha. 

-Jordan Tetap Di Hati-