" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Takkan pernah lari dari melakukan kesilapan | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Pemalu.
Saturday, January 9, 2016 | 6:31 PM | 0Comment

Assalamualaikum. 

Dah 5 hari sekolah. Aku tak ingat bila aku dan chacha pergi beza seseorang dalam kelas ni. Mungkin hari selesa atau rabu. Hahaha. Belum gabung lagi dengan Farahin a.k.a penolong kelas dan samantha. Adeh. Panjang betul cerita kami. Hahaha.



Aku usik chacha dulu dengan lawak sekali.

''Cha kau tahu tak ? Lelaki hujung sana muka ala-ala cina tu. Siapa eh ? ''

Chacha gelak. Aku suruh bagitahu nama dia gelak ngek. Dia pun jawab

''Oh. Afdlin''

Aku buat tak tahu. Kahkah

''Kau nak tahu ? Tadi aku lari selepas pasang kasut. Lari bersama botol air dan buku-buku. Budak lelaki laju datang. Then aku pun dekat barisan perempuan. Aku tak sedar ada lelaki tepi. Then aku tengok siapa. Rupa-rupanya Afdlin. Bila aku perhatikan dia. Dia alih mata ._.''

Chacha gelak lagi then jawab.

''Hahahaha.. Lol kau. Kau perhatikan dah kenapa ? Hahaha. Lagi-lagi ''

''Ingat tak aku bawa buku latihan banyak-banyak aritu ? Dah kami dua dekat depan pintu. Orang tengok-tengok dari dalam kelas. Sebab cikgu BI kita tak suruh kami masuk dulu. Hahaha. Kau tahu apa yang dia buat ? Dia ketuk pintu then masuk tetiba cikgu BI suruh keluar dia pun buat ayat 'hmm' tengok muka aku blah cenggitu ''

Chacha gelak macam orang 'setengah' 

''Kahkah. Rasakan. Hoho. Aku pun suka tengok muka dia walaupun ala-ala cina. Tadi dia aturkan rambut dia. Fuyoo hensem''

Chacha dah kantoi buat ayat cenggini. Kahkah. 

''Haa. Kantoi Kantoi. ''

Hahahaha.

Lepastu aku bagi satu ayat 

''Weyh! Afdlin tu pemalu. Cuba kau cakap dengan dia. Bukan dia yang puas cakap kita. Entah bila aku nak bagi buku teks dengan dia. Aku cakap 'nah' dia tak balas apa-apa cuba ambil buku tutup mulut''

Kahkah

''Haah..Jenis pemalu dengan perempuan bila dengan lelaki ok je dia cakap. Adushh! Hari-hari aku nak perati dia.''

Aku pukul chacha.

''Gila kau. Tak sedar diri perempuan nak perhatikan dia. Kang 'ehem' kau perati nahas kau . Aku tak tanggung. Tanggung sendiri k *angkat kening*''

Muka ala-ala merajuk. 

''Iyelah iyelah. Kau ambik je Afdlin tu . Aku nak Aiman. Hehehe''

Cenggitu dia kata ngn aku ? Aduhh!

''Tak ada hati aku nak 'bercouple' macam kau gila! Hahaha. Bosan. Result merosot. Huhu. Hati kau jaga. Jangan cair. Tunggu kahwin je kau bercinta dengan suami kau''

Hahahaha.

Waktu mengata orang hensem cepat je bertindak cenggini. Hahahaha

Malas aku nak fikirkan diorang ni. Dah seorang pemalu. Buat tak tahu je la~ Lel.



-Jordan Tetap Di Hati-