" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Teacher to be | Tak lari melakukan dosa | Insan biasa | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Bye July Hai August
Monday, August 1, 2016 | 10:51 PM | 0Comment

Assalamualaikum *test-test* 

Pejam celik pejam celik dah bulan 8 :) Puyooo. *muka berkilau-kilau* Tak sangka dah berapa hari dia tinggalkan sekolah dan kawan-kawan. Haish. Betapa kuatnya diri menerima takdir bahawa dia akan pergi. Dan dia akan 'stay' dalam kehidupan aku. haha.

Move on. 

Aku rasa banyak masalah berlaku bulan 7 lepas. Hm Hm. *emoji sedih*
Aku nak patah balik tak guna. Masa itu emas. Kena hargai masa walaupun 1 minit. Phew~ #PyqahInsaf --' 

*TouchLightMenyuluh*

Kau tahu?
Aku sebenarnya bukan jenis orang kuat.
Aku akan rebah bila orang tolak. 
Aku akan berdiri bila orang hulur tangan.

Tapi,
Bila aku dah bertekad,
Aku jatuh aku tak minta tolong sesiapa angkat. 
Biar aku jatuh dan bangun sendirinya 
Tanpa bantuan orang lain.

*TutupTouchLightSebabSakitMataSilau*

Aku akan ingat tarikh-tarikh penting pada bulan 8 :) Mungkin kali pertama aku simpan tarikh tu erat. Mungkin tarikh itu akan aku ingat sampai bila-bila :) Maaf. 

Aku cuba kuat. Beberapa hari lagi dah sebulan dah :) Tengok keadaan aku ? Bila kau tak ada? Mungkin minggu pertama je aku menangis. Lepas tu tak ada. Itu aku. 

Aku, 
Kalau meluah dekat orang tak faham sekali. 
Aku takkan luah. Biar aku pendam sorang-sorang.
Biarkan aku salur doa untuk orang yang aku sayang. 
Itu bermakna kau takkan aku lupa. 

See? 

Haa.
Aku pernah luah dekat kawan tapi apa dia jawab ?

''Dah-dah lah tu. Dia dah jauh. Jangan bayangkan lagi ?'' 

Kau sakit hati dengan jawapannya? Jawab sendiri. 
Kalau aku. 

YA. Sakit. 

Bila aku luah. Itu jawapannya.
Dari situ aku pendam segala-galanya. 
Aku akan bagitahu apa yang aku inginkan. 

Jangan sampai satu saat, 
Kau menyesal bila kau tempat aku meluah
Kau cari aku. Untuk meluah seperti aku meluah dengan kau. 
Haihs~ Jangan merangkak. Jangan berlari cari aku saat itu.

Hanya perancangan Allah je tahu. 
Aku hidup atau mati :) *piss*

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ogos,
Moga kehadiran kau pada tahun ini lebih ceria pada tahun sebelumnya.
Kau tetap di hati aku.
Kau takkan pergi pada setiap tahun.
Aku menyayangi bulan ini.

Ogos,
Moga kau adalah istimewa untuk aku.
Aku akan setia. 

Chewahh pyqahh oiii . jiwang bahh --' hempuk kang. Hahahaha.. 

16 hari lagi. *chakkk*
29 hari lagi. InsyaAllah ada rezeki aku wish. sebab kau anak merdeka. Kahkah :3 


Chaww~

-FlyFlyJordan-