" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Takkan pernah lari dari melakukan kesilapan | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





MATA
Tuesday, October 4, 2016 | 7:40 PM | 1Comment

Mata ni cantik je aku tengok hahahaha

Assalamualaikum. 

Kali ini mari kita membincang tentang mata yang selalu sensitif. Chewah kau fiqah kau ingat ini apa nak taip macam tu . Hahaha. Sekarang banyak orang guna cermin mata . Nak join ? InshaAllah next year ni. Bukan apa. 

Bermula dari saat hidup aku bersama laptop yang diberikan oleh kerajaan walaupun ayah aku cikgu ehh jap  betul kau dapat fiqah?? --' duit RM100 kau dapat apatah lagi laptop 1 Malaysia. Cik Adik manis akak paling sayang. Rezeki akak dik. Mana kita tahu kan? Walaupun ayah kerja cikgu. Heh. Terima laa je laa memang aku rasa malu nak ambil duit RM100 & laptop dulu. Takut nama dalam senarai tak ada. Huhu. Alhamdulilah.

K balik kepada tajuk malas buat pembaca bosan. Kehkeh

Aku dapat laptop 1 Malaysia waktu aku Tingkatan 1 . Memang tak terkata laa. Hahaha. Hari-hari ngadap laptop. Dah macam permainan dah laptop aku. Hahaha Alhamdulilah laptop tu berkekalan sampai hujung bulan 4 lepas kot. Hahaha. Lamakan ? Kawan aku semua dah hancur belum sampai bertahun --' Orang tanya aku macam mana jaga laptop nak bertahan lama . Aku jawab 

'' Kau jangan letak tepi katil laptop tu then kau jangan bawa tidur. Sebab waktu tidur kau tak sedar tangan kau mencampak laptop tersebut bawah katil .Hahaha'' 

Aku jaga laptop dengan tidak mengisi perisian yang berat menyebabkan laptop selalu on lambat then tutup lambat. Selalu update virus. Dalam tuu.. Kalau tak habis laptop kau. hahaha. 

Semenjak itu laa aku sering online 24 jam sehari tak kira waktu cuti mahupun waktu sekolah --' then aku digelar sebagai ''KAKI ONLINE'' nasib~ Bak padah kawan tek ''pyqah online jak keja'' ko ingat aku online tak buat homework ke kawan ?? Aku buat sebelum online. Kalau tak mak marohhhh --' hahahaha. Kau ingat aku on9 ni main fb ? aku ini online sambil membaca artikel --' baik tak? #JanganKecam

Sampai satu saat tukan ? Mata aku selalu merah-merah datang sekolah. Dari form 1 sampai form 3. Alhamdulilah form 4 ni ok sikit. Cuma dalam mata aku ni macam ada yang melekat macam keputihan  ala-ala gam tuu .. --' bila aku buang dia akan muncul balik heh~

Semalam aku main tab bapa aku, ya Allah huruf semua dekat tab tu berdouble. Aku gosok-gosok mata. Ke mata aku bermasalah. N yes! Mata aku bermasalah. Huhu~ Silau kuat sangat kott. menyebabkan aku jadi camni. Hahahaha..

So, jangan biarkan anak-anak kecil bermain tab , phone , laptop dan seangkatan dengan benda bercahaya itu di dalam waktu gelap --' gelap means tak ada cahaya yang banyak. Haa gitu. hahaha. 

K sekian terima kasih. 

Salam Sayang Untuk Pembaca .. HAHAHAHA~