" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Teacher to be | Tak lari melakukan dosa | Insan biasa | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





TIDUR
Wednesday, October 5, 2016 | 10:44 PM | 1Comment


Assalamualaikum. 

Hari ini membuka hati aku untuk berbicara tentang tidur. Aku orangnya yang kuat tidur jangan risau. Hari-hari mata wow cerah sungguh. Cerah lah sangat. Tak pasal-pasal tidur dalam kelas. 

Bila aku rasa nak tidur tak payah dah tengok keliling bilik. Tutup langsir. Tepuk-tepuk bantal. Sila tumpukan kipas berhadapan katil then Zzzzz! Ingat tak best ? Hahaha. Memang best tidur sampai lupa dunia. Silap-silap nyawa diambil waktu tidur. Eh ke situ pulak kau ye. hahaha. 

Bila kau bangun dalam pukul 5.Mesti kepala kau berat. Sebab apa waktu asar tak boleh tido ..  Dekat sini waktu azan zohor & asar dalam kurang-kurang 2jam laa. Zohor masuk 12:25 gitu la. Asar pulak kadang-kadang 3:31 atau 3:42 . Haa. Balik sekolah dah pukul 1 lebih. Kadang-kadang balik 12:55 itu pun hari tak exam. Haha. Haa. Kau rasa? Mesti balik sekolah tukar pakaian. Terus cari katil mari tidur. 

Ndak ku tauk keja aku tok. Ndak alah-alah tido. Neydak badan alah mok berisik padah orang tek. Aiee. Pyqah-pyqah. Cuba iboh tido memanjang .. hahaha. Sapa faham ayat ni minta orang translate laa. Hahaha.

Belum dekat sekolah. Apatah lagi waktu exam. Hahaha. Aku ni jenis malas bila dapat question yang susah a.k.a KBAT itu. Jadi aku pun tidur. Hm. Tempat duduk aku cantik sangat. Tepi kipas. Kahkah. Aku teringin nak duduk tepi tingkap then teacher ask me

''Kenapa kamu suka sangat duduk tepi tingkap? Cantik sangat ke pemandangan bawah tu?''

Ya Allah teacher ,,Cantik sampai saya jatuh hati. Hahahahaha. 

Dulu aku tak suka tidur bila exam pertengahan. My crush tepi aku jaaa.. HAHAHAHA~ but now? Hahaha . Aku duduk tepi orang. Itu pun orang tepi aku pun sengal. Ada ke patut dia staplerkan kertas exam dia sebelah kanan dan kiri. Stapler kedua-dua kertas sekali kiri dan kanan hahahaha

Aku terpaksa flip tudung nak tahan gelak. Hahaha. Maybe sebab dia ngatuk sangat. Aku habis exam cakap dengan kawan sampai keluar air mata gelak. HAHAHAHA. Allahu. 

K tu je nak story esok exam. Layan drama jap . HAHAHA

Moral story : tido secukupnya laaa yee.