" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Teacher to be | Tak lari melakukan dosa | Insan biasa | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





15/11
Tuesday, November 15, 2016 | 7:43 PM | 3Comment


Assalamualaikum. 

Hari ini karnival sukan tajuk dia permainan tradisional. Permainan tradisional tu main campak selipar. Selipar 3 pasang buat bentuk segi tiga. 2 pasang lagi campak. 1 pasang tu campak dekat pihak lawan. K faham? Memang tak faham pun apa aku taip sebenarnya. Haha. Macam ni, selipar ada 3, yang tiga tu buat segi tiga. Kumpulan 1 lawan dengan Kumpulan 2. Gitu, main ni sampai kalah. Contoh group 1 kalah terus out. Tak masuk final pun. Ahaha! Aku kena masuk di group dak-dak form 3 and dalam group tu aku seorang je pelajar senior form 4. Dah la aku pendek --' wadeh-wadeh kesian sungguh!.

Karnival sukan tu aku malas nak cakap banyak sangat sebab apa? Aku terpaksa lagi kejar sampai sakit pinggang jenis aku ni benci sukan tapi nak main. Haih! Tak tahu la, mak selalu bebel aku kenapa tak minat sukan. Hahaha. 

15/11.

Sekejapkan masa berlalu? Macam mana 4 bulan kau hilang? Macam itu lah diri aku sekarang. Tak ubah seperti dahulu. Walaupun mula-mula aku tak pernah kenal kau. Tapi Allah dah rancangkan kau dan aku bertemu di tahun 2016. Aku memang tak pernah kenal siapa kau, siapa nama kau. Aku mula terkejut bila dapat tahu kau masuk kelas sama dengan aku. Terkejut? Ya terkejut. 

Hari berlalu dengan hari, bulan berlalu dengan bulan seterusnya. Kau penghibur aku. Kau penceria kau. Aku memang orang kuat cemburu. Ada sekali tu, cikgu math aku suruh dia (lelaki) tukar tempat duduk dan duduk tepi perempuan, aku ni cemburu then cakap dekat kawan sebelah ''Cha, aku cemburu tengok dia duduk tepi perempuan'' Cha ni pun panggil dia, siap cakap ''pyqah jeles pyqah jeles'' aku pun tunduk kepala. Acah-acah focus buat math konon tapi? Tengah geram dengan Cha. Haha.

One day! Aku dapat tahu kau bakal pindah, aku pun sedih. Mana tak nya. ''Crush dalam diam'' pindah kot. Kau rasa? Huhu! Nak move on? Haih! Mana boleh nak move on la oii. Susah kot. Penglipur lara aku tu. Dulu ada orang lelaki cuba nak memikat aku. Memikat sangat kau pyqah! tapi hati aku tetap nak dia a.k.a crush! And broken heart kahkah! 

4 bulan ni, aku belajar untuk kuat demi semua. Walaupun kau dah jauh nun di sana masih menuntut ilmu demi masa depan diri sendiri. Banyak hal yang berlaku antara kita dua. Walaupun kurang diberitahu. Aku tetap rindu kau. Tak apa kan? Asalkan saling mendoa antara satu sama lain. Itu harapan aku lepasni. Aku duduk dekat bahagian belakang kantin waktu rehat tadi, termenung jauh sampai orang tegur ''pahal moody je?'' senyap walhal masih terbayangkan si dia --' dia lalu depan aku, aku slamber je. sebab aku ni kurang siuman--' Ahak! k cun. 

Tak pernah tak rindu kau yang jauh disana. Ada rezeki jumpalah! :) K chaw! Maaf aku memang tak ada mood sebenarnya! Hahaha. 

-SisNakFly!-