" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Takkan pernah lari dari melakukan kesilapan | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Sebuah Pengharapan
Sunday, November 27, 2016 | 9:16 PM | 2Comment

Assalamualaikum. 

Sebenarnya banyak tajuk akan aku update lepas ni kemungkinan la. Ikut mood dan hari lah. Kalau macam ni memang banyak mood aku. Susah aku nak list. Bukan ada yang faham. Baik aku luah melalui type ada juga ayat tersurat tersirat dalam setiap perkataan aku type itu pun 'jikalau' ada. Hahaha. Menaip waktu 'emo' ni sebenarnya best. Banyak idea keluar tanpa disedari anda telah tersungkur jatuh kembali. Kahkah. Apa kau merepek ni pyqah. Aku tak faham laa. Cerita la cerita. Hahahaha. 

Tengah beremosi gini jadinya. Susah nak pulih hahaha. Aku pun tak tahu dua tiga menjak ni aku rasa macam lain. Agak beremosi. Mungkin sebab dia kot. Orang ambil berat tentang dia tapi macam buat tak tahu. Em, rasa menyesal mengenali tu rasa tak payah nak kata. Nak buat macam mana kan? Kita mana tahu perancangan Allah nak temukan kita dengan dia? Haa, jadi aku pun kena terima. Perkenalan ini. hahaha

Jenis malas nak ambil tahu hal orang lain kecuali orang yang aku sayang. Hm. Nak buat macam mana kan? Aku dah anggap 'dia' seorang kawan. Yeah! Kawan bukan boyfriend. Walaupun aku dan dia pernah berkata mahupun 'terluah' tanpa sengaja waktu itu. Bahawa, perasaan itu ada tapi 'terpaksa' pendam demi menjaga perasaan masing-masing.

Itu dulu. Bukan sekarang. 

Aku pernah berkata 

''Mungkin cuti sekolah 2016 paling bahagia bagi aku''

Tapi itu hanya kata-kata yang terungkap dibibir semata-mata. Bukan ia berlaku depan mata. Bermakna cuti kali ni 'agak' bosan. Tak macam tahun lepas. Yalahkan, tahun lepas kami ada juga jalan-jalan. Tapi kali ni memang tak ada jalan-jalan nampaknya. Duduk rumah. Mereput dalam bilik sendiri lagi bagus. Tidur sampai rasa dah rest cukup-cukupnya. Kehkeh! 

Aku rasa dia dah berubah :'/ ke aku yang berubah sebenarnya? Hm. Dua tiga kali fikir. 

''Kenapa dah tak macam dulu ye?''

Aku fikir sampai rasa nak menangis entah apa-apa. Aku tak tahu adakah ini 'permainan' disebalik drama? Atau dia cuba-cuba nak test aku setakat kemampuan aku? Huish! nak main test-test bab paling aku benci kahkah. Taktahu la, benda ni buat hati betul-betul panas. Kalau dah orang tu sayang jangan la test-test cengini ponaatt ponaatt laa oii. penat layan perasaan sampai tak tidur tak menentu.

''Aku ada buat salah ke sampai jadi macam ni?''

Wey! Aku buat apa sampai macam ni? Ke aku ada buat salah tanpa sedar? Hm. Tegur lah . Jangan senyap then hilang macam tu. Hm. 

''Aku syok sendiri ke dekat kau?''

Ayat ni aku selalu fikir entah apa-apa kerja aku cuti ni tak de benda lain nak fikir. orang fikir pasal masa hadapan. dah nak spm tapi asyik fikir pasal hati bila la nak move on ni pyqah oii. Hahahahaha. haih. Aku takut aku ss sendiri bila chat dengan dia kahkah.

Pengharapan yang hancur
Penantian yang menyeksakan.
Tak mampu nak kata.
Baik aku diam.

Pengharapan yang hanya di bibir
Bukan di hati . 
Ia hadir tanpa bukti
Ia pergi yang amat menyeksakan.

Tolonglah memahami semua ni. Aku rindu. Aku rindu. Kenapa senyap? Hm. 

Fihifzillah | Jarak jauh bukan pemisah | Pengharapan atau Penantian yang menyeksakan?