" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Teacher to be | Tak lari melakukan dosa | Insan biasa | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Selamat Bercuti : Kenangan 2016 : PDHSS
Thursday, November 17, 2016 | 6:12 PM | 2Comment


Assalamualaikum. 

Esok hari adalah hari terakhir persekolahan. Haa, sedihnya. Nak berpisah dengan kawan-kawan. Jadi hari ini aku berniat untuk mengepost semua kenangan-kenangan manis melalui blog. Dan bakal melabuh tirai sebagai pelajar Tingkatan 4. Sekejap masa berlalu. Huhu. Tidak mengapalah :) 

Tak sangka dapat terima aliran ini dengan seadanya. Haha. Mana tak nya, aku tak reti melukis. Aku bukan minat melukis. Dah la ujian seni wajib ambil waktu SPM. Memang first tu aku tak redha ambil semua ni dan aku sukar nak terima semua ni. Hahaha.Akhirnya aku terima dengan hati terbuka lah waktu tu. Hahaha. Bila exam first sem. Alhamdulilah. Aku bangga sikit. Sebab dapat nombor 4. Tapi aku tak pentingkan nombor. Aku pentingkan gred mata pelajaran penting. 

Aku tak malu tunjuk result ni :) mungkin ada orang sama macam aku? Bagi semangat dekat calon SPM tahun depan. Hahaha.

Aku jenis memang tak minat mathematic dan bi. Paling aku score, sains dan pendidikan islam sebab aku terlalu minatkan pendidikan islam. Kalau sains ni ter'minat' tanpa sengaja hahahaha. menyebabkan aku 'urgh! yes' haha. Habis exam, buat pembetulan itu ini. Siap hantar ikut mood. hahaha. First sem, sejarah tak pernah lulus. Aku suka main-main waktu belajar. Dan buat tak tahu pun. Kahkah. 

Bila dapat result eh, tak sangka aku dapat nombor 4. kahkah. walhal main-main jawab ikut kepala otak sendiri. Essay bi lagi la aku buat lawak --' lawak aku sendiri la. P, cgu tak faham apa aku tulis. Asalkan ada perkataan sudah. hahahaha. Masuk Sem ke-2 , aku terasa jatuh balik .. sebab apa? mehh tengok. 


Kan aku dah cakap, aku tak malu tunjuk result aku. sebab apa? result ni semua penguatkan semangat aku tahun depan. Jadi, tengok result sem ke-2 --' merosot teruk habis. Hahaha. Agak mengeciwakan. Tapi sem ke-2 ni la banyak kenangan.. Haha.. Nak tahu? Aku exam duduk tepi dia. Ahak! First tyme lelaki sebelah aku exam kahkah. Hahaha. Pastu bila habis exam semua pakat pinjam stapler nak staplerkan kertas. Hahaha. Waktu tu juga aku tak pernah tido waktu exam sebab apa? Aku malu tido sebab lelaki sebelah aku kot. Malu giloo.. Pahtu, 2 hari kot kelas sastera 4 ABCD tak exam. Siapa tak happy kan? Hahaha. Waktu tu laa mula mengenali si dia. Kahkah. Dia panggil aku ''pikachu'' aaa sudah --' aku pun haa ''lilin'' sampai sekarang aku panggil tapi jarang-jarang. aku chat dia bukan panggil 'lilin' just panggil 'kau' hahahaha kasar? oh tak da nya. Hahahaha. 

Mak cakap, 'dulu sekolah rendah tak pernah pun kakak dapat kedudukan satu angka je? selebihnya 2 angka.'' yes! memang itu kenyataan. memang tak pernah dapat top 3, top 10 sekalipun, memang tak pernah. So, kejadian hari ni, bila nampak kelas orang lain dah beri report card, aku dan ketua kelas a.k.a hagemaru saya hahaha pergi menjelajah bilik guru dan melompat ke meja guru kelas sendiri. Hahaha. CehCeh, melompat sangat. Kahkah. Check punya check. Kegembiraan tak terkata. Sila tengok bawah. 

Result Ujian Akhir Tahun. 

Baru ada nampak peningkatan, keputusan first sem & second sem memang 'GAGAL' . Alhamdulilah, last sem dapat 'LULUS' Ya Allah, kegembiraan itu tidak terkata kerana apa? Study memang malas plus liat sangat. Study last minute, waktu yang sama aku sedih, sedih dengan si dia. Dulu ada tepi aku waktu exam sekarang tak ada. Agak rasa kekosongan la waktu tu. Tapi tidak menghalang aku untuk tidak menjawab soalan-soalan exam cehceh. 

Habis pasal result, mari kita beralih kepada kawan-kawan atau lebih dikenali dengan group #PDHSS. 

Latar belakang PDHSS ni sebenarnya macam ni 

P = Pikachu a.k.a Nurul Afiqah mewakili nama sendiri. Hahaha. Orang bagi nama ni mesti dijadikan kenangan. Hahaha. Kau rasa aku ada buah hati? Ahahaha.

D = Doraemon a.k.a Nur Qamarina. Ni kawan seorang bagi. Dia pendek tapi comel. Haha. Dah ada buah hati sendiri. Kahkah desc jap! 

H = Hagemaru a.k.a Nur Farahin. Orang ni la kasi nama Doraemon tu. Hahaha. Dia ni dah ada buah hati. Kahkah. Lepastu dia pendek, tapi ramai peminat. JapJap batuk jap.

S = Shin Chan a.k.a Natasha. Ni pun kawan bernama hagemaru kasi nama juga. Aku dulu lupa. Aku ingat nama dia Chibi Maruko Chan. Terus merajuk dia. Hahaha. K dia pun pendek, selalu duduk tepi aku. Aku tak tahu, dia ni sedang hangat berchenta atau bercrush? Hahaha.

S = Spongebob a.k.a Nur'Naziatul Azwa. Kawan baru, geng sama kepala. Dia pindah ke sini selepas si dia pindah ke KV kahkah. Azwa juga penganti tempat si dia --' uhuk! Nampak sangat aku ni terindukan tempat duduk si dia. Hahaha. :P

Geng kami semua ni memang pendek first tu dulu. Bila sampai si Spongebob ni, terus ada seorang tinggi, seorang gemok itu aku lah tuu . Jangan risau niat murni aku nak kurus sebelum SPM , sebelum raya , sebelum puasa. HAHAHA. punya la niat. Jap, kongsi pic jap. hahaha

Sebenarnya, pic ni ada candidi tapi aku terpaksa ambil yang ni. haha. 
Pikachu, Hagemaru, Spongebob, Doraemon,ShinChan 


Aku suka candid sebenarnya. Hahaha

Em, muka aku tak boleh blahh. Cem Cina uhuk!

Kawan bising bila aku selalu buat candid. sebenarnya muka aku tu terpaksa senyum. Hahaha.

Sebenarnya lupa nak cakap, entry kali ni memang panjang sikit macam biasa. Biasalah, nak dekat habis sekolah. Mestilah kena share story duka laranya. Hahahaha. So, lepasni tak ada nak selfie apa semua. Semua dah balik kampung. Huhu. Sedih giler. Aku tak tahu aku ni akan fly or tak cuti ni. Ada rezeki fly kot. Tak pun fly atas katil kahkah. Niat nak kelejee . P mak tak suruh.. HAHAHAHA.

For the last paragraph! Ceh Speaking nya tek. Haha

Nurul Afiqah Binti Jullkanaine, akan berucap. Hm gurau jap. Gurau jap. Lepasni tak ada gurau lagi ye cik adik sekalian yang saya sayangi. Hahaha.

Tahun depan dah 2017, 
Kita berlima bakal menduduki SPM. Nervous, memang nervous tak terkata. Aku pun 'eh betul ke tahu depan nak SPM?' Aku selalu buat macam tu. HAHAHA. Maafkan tuan puteri kahkah. Dulu ambil buku teks form 5 muka slamber je ''betul ke aku nak SPM? betul ke aku nak masuk form 5?'' Haah itu ayat aku laa woii. tak tahu kenapa jadi kepalang gini.. Hahaha. 

Aku memohon seribu keampunan, dari atas kepala termasuk tudung sekali la sampai ke hujung stokin termasuk kasut sekali la, aku mohon maaf menyusun sepuluh jari, walaupun tak sempat bersua bersama Nur'Naziatul Azwa untuk kali terakhir esok ( 18/11) Haih! Dia dah balik kampung seminggu awal dari orang hahahaha. Jikalau ada terkasar bahasa, budi bicara apa semua , mohon maaf. Gurau aku yang tak pernah nak jadi tu , maafkan aku. Memang lawak aku hambar. Jangan tegur. Aku kecil hati nanti. Cehceh. Hahaha. Lepastu, tahun depan juga last kita bertawaf satu bangunan sekolah tanpa henti membuatkan kita bakal rindu dengan sekolah. Huhu. 

Lepastu, tahun depan juga last jumpa. Last makan masakan pakcik makcik kantin. Last juga nak main-main pa semua. Kita aliran Sastera memang awal habis dehh. Tak macam aliran lain yang lewat habis. Sedih! Sedih! Sebenarnya sedih nak berpisah tapi hakikatnya itulah nilai persahabatan kita ada. Kahkah. Tak apa, sebulan lebih je kita cuti. Pejam celik Pejam celik dah bulan 12 nanti tengok laa. hahaha. 

Mohon ubah sikap, Hahaha. Sekali sekala jadi kanak-kanak ribena tidak mengapa. Asalkan jangan selalu cehceh. hahahaha. Ok last, semoga cuti ini menjadi kenangan manis anda sekalian-sekalian manusia. Hahaha. Cuti honeymoon tingkatan 4 dah nak habis. Study hard study smart. Cehceh. Sila menternak lemak ye. Hahaha. 

Meh memory kita bersama. 

Gambar ni diedit oleh : Hagemaru. Hahaha

Ramah-Tamah Gawai Raya 2016 InshaAllah tahun depan ada lagi. 

Tulus ikhlas dari hati jangan sampai jatuh hati dah. Jadikan tahun 2016 ini sebagai kenangan terindah kita bersama. InshaAlla, rezeki kita ada nun jauh di sana. Allah dah rancang yang terindah dan terbaik punya. Kita terima dengan redhaNya. Allah tahu, sehebat mana ujian yang diberiNya kepada kita InshaAllah kita mampu lakukan. :) 


Ikhlas,

Nurul Afiqah Binti Jullkanaine. 
Pikachu sentiasa.
Rindu sentiasa
Sayang dia. Sayang PDHSS. 

Jumpa tahun depan! Muahaha!