" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Takkan pernah lari dari melakukan kesilapan | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Jadi imam solat kali ke-2
Friday, January 13, 2017 | 5:50 PM | 0Comment



Assalamualaikum 

Pada 11/1 bersamaan hari Rabu, sekolah mengadakan sesi Kokurikulum (KK) pada waktu petang. Dari pukul 2:00pm hingga 3:30pm. Waktu itu sekolah menjalani Kokurikulum Badan Beruniform. Jadi, aku ni bakal menerima sijil Puteri Bongsu. Sekian menanti untuk mendapatkan Sijil Puteri Bongsu bagi Pergerakan Puteri Islam Malaysia ( PPIM ) aku ahli Badan Beruniform tersebut. Maaf ayat aku ni berbelit-belit sebab kurang sihat sikit. Hahaha.

Pada waktu itu, ustazah tanya

''Dah solat belum?''

Memang ah belum solat. Gate sekolah kena tutup, walaupun aku duduk dalam kawasan sekolah sekali pun still tak dapat balik . Kawasan larang duhh . Haha . So aku punya rehat dekat kantin sekolah dengan geng-geng sekepala laa . tak kisah pun huahua. Habis makan terus gerak ke surau sekolah. 

Tetiba kawan terjah dari belakang

''oi pyqah kau solat tak?''

Dalam hati cakap, baik aku solat daripada aku balik rumah nak solat lewat sangat. Pastu balas balik apa kawan cakap 

''bahh solat-solat''

Kami dua je seniors tingkatan 5 yang lain semua bendera 'jepun' haa part ni faham-fahamkan. Haha . Ustzh bagi tazkirah sebelum solat. Sampai la aku ditunjuk jadi 'Mak Imam' kepada budak-budak junior. Haha.

Nak tahu? Aku memang nervous habis waktu tu siap sejuk kaki . Nak tahu? Solat Zohor seumur hidup aku buat 5 rakaat. Habis salam terus aku cakap

''Oii betul ke 4 rakaat aku buat?''

Semua orang duk tunjuk 5 rakaat . yaAllah apa ni. Hahaha . dengan rasa tak tahu malu dari jauh panggil ustzh . tak jauh mana pun sedepa gitu ah. 

''Ustzh tak apa ke solat 5 rakaat?''

Ustzh tu senyum-senyum . Pastu dia cakap

''Kalau kamu was-was rakaat ke 3 atau ke 4 awak dapat tambah.''

Fuhh alhamdulilah. mana taknya nervous dehh ! tidak mengapa. Hahaha. 

itu sahaja story saya muahaha