" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Takkan pernah lari dari melakukan kesilapan | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Manusia atau bayang ?
Friday, June 30, 2017 | 10:29 PM | 0Comment


Assalamualaikum. 

Belum terlambat nak ucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin. jikalau tersilap bahasa terguris perasaan sepanjang pengenalan di sosial media mahupun yang mengenali diri ini bertahun-tahun ada yang baru mengenali maaf juga jarang tegur ke apa. Mudahan sihat-sihat sahaja ya? Dan moga ukhuwah ini berkekalan sampai bila-bila. Tegur-tegur jika rindu ceh! bulakjaktekbohmanasoooo :) 

Dah lama nak ceritakan kisah ni tapi aku tak berkesempatan nak update sebab aku malas nak taip dan tak ada mood nak on blog malah nak blogwalking pun malas untuk seketika waktu masa haha. 

Aku pergi pasar beli barang untuk mak buat kuih. Berapa hari nak raya, 3 atau 4 hari nak raya waktu tu cun-cun juga 'abc' letih dapat juga minum satu jug air satu jug monkey ! haha hiperbola gilor ayat engko! Aku setuju juga la nak teman mak beli bahan kek, dah nama anak perempuan sorang ni susah nak jauh sikit k susah apatahlagi nak masyukk u nanti matilaknakk takpa-takpa dah biasa jauh aku suka kem sampai muka sunburn. haha. 

Nak masuk kedai 50-50 nak bawa bakul atau troli sekali aku fikir dulu sebelum masuk kedai mak dah ''eh kakak mana troli?'' hahahaha. k layap kejap sia tek neydak mikir apa pkey embak troli ka bakul tek nak alu kenak bego kotan ko berdiri sia sik ngembak pa-pa . haha. k aku pun masuk bawa troli dah lelaki duk langgar aku tepi tahu la badan aku ni pendek amenda ah kau . kang bawa suami tinggi dari kau baru kau tau . eh eh suami . calon xdakk maap maap .mak senyum ja tengok waduhhh. haha


Bahan kek pun dah ada dalam troli jadi aku pun bawa pergi hujung ikut mana mak tuju. Sekali aku ternampak bayang seorang lelaki ni , guna baju hitam + seluar hitam masuk dari kedai sebelah kanan, sebab kalau aku pergi hujung kedai tu boleh tembus ke kedai satu lagi ada pintu keluar dan masuk laa katakan . aku tak tau nak cakap macam mana. nak lukis aku rasa tak faham so aku malas . hahaha. aku terkejut la tengok lelaki tu tetiba ada masuk then masuk lorong bahagian alatan elektronik + dapur aku tak pasti. pastu aku bawa troli pergi hujung dan stay tempat mak cari barang. 


Lelaki tu keluar lorong tempat aku stay dan lelaki tu sikit lagi nak langgar suami orang yang siap bawa bakul gitu. aku undur juga troli tu supaya ada jarak. Aku perati dia sampai aku rasa ada something wrong . senyum-senyum then aku ''eh lalek pa kesah'' hewhew so, mak cakap bahan tak cukup lagi nak pergi singgah kedai sebelah, barang berat so letak dalam kereta, dah bayar bagai , keluar letak dalam kereta, waktu nak keluar tu lah aku terjumpa lelaki tu duduk atas kotak air minuman kot tak pasti main phone senyum aku jeling. 

Aku cakap ah, ''kenapa dia ni , macam pernah kenal muka aku ke? aku tak famous doh'' aku tahan je mulut tak bercakap bila lalu depan dia nak pergi ke kereta. Pegh! aku nervous dah serba hitam muka dia putih sempat cakap dalam hati ''hensem'' hahahahahahahaha !
Dah balik dari hantar barang aku dan mak pergi la kedai sebelah , then cun juga aku lalu dia aku jeling dia macam main wechat n tengah chat someone tak dapat tengok ah nama. hahaha

Tak lama juga dekat sebelah, barang pun mak cakap tak cukup aku ikut jelah apa tak cukup hahahaa. aku tick apa dah beli. dah bayar keluar kedai . aku jenis tak tahan dalam aircond kedai tu hahah kuat gilerr . hidung tersumbat hahaha bila dah keluar kedai aku tak nampak dah bayang lelaki yang aku jumpa tadi. 

Aku rasa bulu roma naik tetiba gila weyh! aku dah la kata dia hensem. aku syak dia memang figura manusia. dia siap bawa wallet kot ? wallet tu dia letak dekat belakang then takkan natang tu reti main phone siap main wechat? aku cerita dekat mak, mak cakap tak nampak ? giler ke apa ? aku sorang ka nampak figura manusia tu duduk situ ? masyaAllah . 

Mak siap cakap ''mungkin kawan kakak keja situ kot ? tak pun orang yang kenal kakak'' masyaAllah mak mak mak . rasa nak menangis dengan nii hahahaha . aku kalau kenal orang aku buat muka sombong oyeah! aku kenal budak lepasan 2016 kedai sama . dah la lepas like status fb aku tetiba dia muncul depan aku p beli belah hahaha. aku buat muka cem tak kenal dia kahkah! 


Aku rasa tak puas hati langsung dengan lelaki tu , aku ada pergi pasar tersebut sekali lagi waktu petang atau pagi tak pasti, aku cuba cari dia balik tapi tak ada. hampa gila. Lepastu, raya kedua serba biru kami sekeluarga masuk kedai hahaha. aku cari juga bayangan dia. Tetap sama. dan malam semalam aku pergi waktu malam, aku cuba cari barang then cuba cari muka dia tapi tetap sama . hampa sangat nak cari. 


So aku syak ? 

Maybe bayang seorang manusia serba hitam senyum-senyum dekat aku, aku sorang yang nampak yang lain tak nampak figura manusia itu. 

Maybe dia adalah manusia betul-betul wujud di muka bumi ini bukan 'ghost' hahahahaha. Wallahua'lam . harap-harap aku dapat tengok kali ke-2 kalau kali ke-2 aku jumpa baru aku rasa

''ALHAMDULILAH MANUSIA BETUL-BETUL'' 

HAHAHAHA ! Mat ri ye ~