" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Teacher to be | Tak lari melakukan dosa | Insan biasa | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





THROWBACK | HARI PEMUAFAKATAN | PDHS
Friday, June 23, 2017 | 11:15 PM | 0Comment


Assalamualaikum, salam ramadhan ke-28. Cepat ramadhan berlalu dan akhirnya bercuti 1 minggu untuk beraya. Okeyh! Tahun ni aku beraya tak banyak sangat homework. Cukup siapkan folio, dan projek luar folio. Alhamdulilah 90% folio siap tinggal untuk siapkan projek. Nak beli berus, poster colour bagai. nak cuci gambar lagi. masyaAllah ! Haha. 


Semalam ( 22/07/2017) adalah hari pemuafakatan untuk seluruh kelas-kelas. Tak pasti sekolah orang lain mungkin ada mengadakan program yang sama aku tak tahu. Haha. Semalam jugalah kena bebel itu ini. Kena beri penerangan itu ini . Alahai. 


Sistur punya debaran untuk trial rasa 'dupdap' eh betul ke aku dah nak trial ni? apa nii apa nii aku rasa macam aku masih di bulan 1 dan baru masuk sekolah tanpa disedari aku bakal menduduki trial tak lama lagi. 


Selepas cuti beraya, pelajar-pelajar SPM dibawa ke suatu tempat tapi berbeza dengan pelajar ambil sastera , ekonomi perdagangan dan aku pun taktahu. InshaAllah jika tiada aral melintang, pelajar sastera kelas 5ABCD akan dibawa ke Politeknik pada 15/07/2017 masyaAllah. Selepas Politeknik. Akan adanya Kem Motivasi bagi pelajar tingkatan 5 selama 3 hari sebenarnya di tambah 1 hari untuk pendaftaran. Jadi macam berkampung seminggu di kem. 


Lepas kem, ada bengkel menjawab soalan-soalan SPM, masyaAllah full time and inshaAllah busy dan jarang nak online kalau jadual full macam ini. Cuma lepas trial post gambar lawatan dan kem nampaknya. Stalk-stalk ig k. Ig gambar lama banyak delete. Terasa banyak muka memandang kahkah! Nak post gambar sendiri 50-50 then post je lah ikut suka hati. Hahaha 


Cikgu target aku mesti dapat 4A dalam SPM :) InshaAllah nak target 5A pun boleh. Nak jadi cikgu sangat kan. hahaha ambil lah. Ambillah harapan cikgu target kau 4A piqahhhh so kau pandai-ii lah ubah 4A tu ke 5A dengan usaha + doa kau . kau nak cikgu sangat so usaha sehabis baik.

''KAU RASA SUSAH NAK BELAJAR APATAH LAGI MAK AYAH KAU BERSUSAH PAYAH SEKOLAH KAU DARI UMUR 6 TAHUN SAMPAI SEKARANG TAK NAK KENANG KE?''


FUHHH ~ 

OKEyhh! :))