" F l o w e r "

NRLAQH STORY

Hai Welcome Here


SPM 2017 | Takkan pernah lari dari melakukan kesilapan | Emeil : nurulafiqah1708@gmail.com





Throwback | Seminar Didik Rakyat SPM | Politeknik Mukah
Thursday, July 20, 2017 | 8:39 PM | 1Comment


Assalamualaikum. Haiii. 

Sekian lama tak update, gambar pun hilang banyak rasa 'pergh malas gila nak letak gambar macam terabur dah blog sekolah malah berhabuk' yeah! aku ada draft something dalam blog tapi aku pemalas nak publish. tapi ada tapi ni. aku dah delete balik. haha sebab idea yang aku curah dalam blog punya banyak bila draft berbulan-bulan. so cem 'lupa diri' hingga cerita yang aku nak ceritakan aku lupa. haha


Pada 15/07/2017, 
Kelas 5A dan 5B di bawa ke politeknik. Hampanya, bukan setakat 5A dan 5B yang ikut kelas lain yang ikut walaupun pihak kauselor tak suruh 5C dan 5D join sekaki. Mereka yang 'GALUS' ada program tersendiri. Kami 'Cemerlang Lulus' ni berlainan. Kelas lain ada pergi Kingwood Resort anjuran FELCRA. Kami bank rakyat. Siap dapat beg. Dekat Kingwood Resort diorang bermalam. Bermula dari Jumaat sampai Ahad. Isnin kami cuti sebab sekolah tak ada air. Haha. 


Tak nak cerita hal Kingwood Resort. Biar aku cerita Politeknik walaupun bercampur. Atas asbab tak ada air, pelajar yang join pun kelas lain perlu dipenuhkan demi bas tu kot. Ada yang guna kereta sendiri. Maigadd, aku tengok dia bawa kereta derk. Aku motor tak reti dekat jalan besar kecuali jalan tak ada orang lalui baru aku berani bawa motor. Hidup memang dekat rumah, jadi penumpang belakang bila dalam kereta. Haha. 


Dekat Politeknik, anjuran bank rakyat dan berita harian. Aku tertanya-tanya sesiapa ada beli newspaper berita harian 16/7/2017 ( Ahad ) banyak yang cakap gambar masuk newspaper. Haha. Aku beria-ria tanya orang siapa ada beli. Tapi hampa tak ada seorang pun beli kahkah ! Dekat politeknik kami diberi ceramah selama 2 jam 30 minit. Setiap subjek. Dari pukul 7 dah cun-cun depan dewan kuliah. Dah la pakcik bawa kami pusing-pusing politeknik entah dia sengaja atau tak tau nak parking kami dekat mana haha. 


Kami 3 subjek ( Bahasa Inggeris, Matematik & Sejarah ) . Bila cikgu BM tanya ''kamu orang tak belajar bm ke dekat sana?'' semua yang ikut jawab ''tak ada kami belajar 3 subjek je cikgu'' terus cikgu gurau ''mungkin dia tengok muka kamu orang dah dapat A+ untuk BM dalam SPM tu mereka tak nak ajar'' kahkah !  Kami rest dua kali. Kali pertama 10:30pagi selepas perasmiaan mengantuk giler waktu tu. Sebab aku tinggal seorang diri mula-mula. then ajak kawan sorang p tido dengan aku teman aku la konon nya tadi. haha.


Sempat makan dalam bilik kuliah dekat politeknik sebab lapar. Haha. Aku pun tak tahu kenapa waktu penceramah tu aku lapar tersangat-sangat. Paling aku terasa nak hempuk, telefon dan kamera yang aku bawa dalam beg sejuk giler siap hang phone aku bila replay chat kawan. Bila aku buka battery masyaAllah sejuk giler battery tu kahkah. bila buka camera, camera pun sejuk . Hahahaha. 


Ini gambar-gambar berada di poli teruk perangai nih! haha. 








Sekian dengan bebel dan throwback di politeknik. Trial around the corner huhu . nebess behh . haha